Mērķis veicināt pacientu apmierinātību jau sākuma posmā, kad pacients veic pierakstu.
Lai uzlabotu risku izvērtēšanas procesu, aizsargmehānismu izstrādāšanā iesaistījām vairākas puses - medicīnas personālu, aprūpes personālu un pacientu aptaujas datus, kā arī mūsu pašu pieredzi. Mūsu izstrādātajā materiālā pielietojām šādas risku kontroles - izslēgt atkārtotu iespējamību:
• palielināt atklāšanas iespējamību un noskaidrot problēmas cēloni;
• mazināt seku smagumu līdz minimumam vai novērst to pavisam;
• atrast alternatīvu problēmas mazināšanai/likvidācijai.
Mūsu minētajā gadījumā spilgti iezīmējas arī ar cilvēka faktoru saistītie principi. Pirmkārt, jāizslēdz vai samazināt paļaušanos uz atmiņu un modrību. Tā vietā jābūt pieejamām vadlīnijām par izmeklējuma veidiem un nepieciešamajiem laikiem, lai nepieļautu kļūdas pieraksta laikā.
Sajukumu, neskaidrību, šaubu radošu faktoru izslēgšana - to atrisinātu brīvi pieejama informācija klientu apkalpošanas darbiniekiem. Tāpat, mūsuprāt, jābūt jaunai inovētai programmai, kas palīdz darbiniekam izveidot pierakstu, signalizēt par situācijām, kad varētu rasties kļūda. Automātiski noteikt izmeklējuma veidu.
Vienkāršot pierakstu. Lai nepieļautu kļūdainu pierakstu, kad pacients nav pārliecināts par nozīmēto izmeklējumu, izmantot e-sistēmās ĢĀ vai citu speciālistu nosūtījumus, kas detalizēti un precīzi ir aizpildīti. Tādējādi novērstu pacientu kļūdaino pierakstu.
Standartizēt programmu un pierakstu sistēmu. Automatizēt SMS izsūtīšanu pēc pieraksta veikšanas un uzsākt pacientu informēšanu un atgādināšu par pierakstu, iekļaujot īpašus norādījumus, ja tādi nepieciešami, lai saņemtu izmeklējumu.
Pacientu sazvani veikt 2 dienas ātrāk nevis dienu iepriekš. Tas veicinātu akūto pacientu ātru piekļuvi veselības aprūpes pakalpojumiem. Neradītu mākslīgo noslodzi, jo pacienti neierodas uz konsultāciju/izmeklējumu.
…