Emocijas
Emocionālais stāvoklis šajā posmā vēl ir nestabils, tāpēc noteikti jāraugās, lai bērns justos labi un netiktu emocionāli traumēts. Jāpasargā no garīgas pārslodzes.
Arvien biežāk vēro tuvinieku emocijas, spēj paust empātiju, mēģina mierināt citus. Brīvi pauž pieķeršanos. Pauž nemieru, ja priekšmets vai rotaļlieta ir bojāta.
Bērnam aktīvi attīstās galvas smadzeņu labā puslode. Tā atbild par emociju nolasīšanu, estētisko uztveri, tāpēc bērni smalki jūt vecāku noskaņojumu, mīl visu spilgto un spilgti izpaužas fantāzija. Spēj izrādīt savas emocijas - dusmas, prieku, bailes, sajūsmu, skumjas.
Šajā vecumā bērni labi uztver apkārtējo emocionālo stāvokli. Viņi ir ļoti pakļauti bara instinktam: ja viens sāk līksmi lēkāt pa grupu citi sāks atkartot. Negatīvās un pozitīvās emocijas ir atkarīgas no fiziskā komforta vai diskomforta. Emocijas ir ļoti izteiktas un ir atkarīgas no dažādiem faktoriem(laikapstākļiem, garastāvokļa, vecāku garastāvokļa); emocionālo stāvokli var ietekmēt dažādi apstākļ (tas vai bērns ir paēdis, jūtās fiziski labi, vai viņam ir bijusi iespēja darīt to, ko viņš vēlas)i, arī pieaugušie un citi bērni.
Ja mamma būs mierīga un priecīga, tad arī bērns nebūs nervozs. Tieši tāpēc, kad vecāki atved bērnu uz bērnudārzu, vecākiem jābūt mierīgiem un pārliecinātiem, jo bērni labi jūt vecāku emocijas un atkārto tās.
…