Organizāciju kultūra ir organizācijā valdošo pārliecību, vērtību un sociālo normu relatīvi noturīgs kopums, kurš ir izveidojies, nostiprinot organizācijas iekšējo integrāciju un pielāgojoties apkārtējai sociāli ekonomiskajai videi. Šīs pārliecības, vērtības un normas nosaka organizācijas locekļu uztveri, domāšanu un jūtas saistībā ar iekšējās integrācijas un ārējās adaptācijas problēmām, atspoguļojas viņu darbībā un pašas organizācijas vides veidošanā.
Organizāciju kultūras pētīšanā vairāk izmanto kvalitatīvas, nekā kvantitatīvās metodes – dziļas individuālas intervijas, grupu diskusijas. Plaši tiek izmantotas aptauju lapas. Aptaujājot pietiekami lielu skaitu respondentu un apkopojot viņu atbildes, var noteikt, kāds kultūras tips ir raksturīgs konkrētajai organizācijai. T. Dīls un A. Kenedijs piedāvā savu organizāciju kultūras diagnostikas plānu – organizācijas fiziskā tēla izpēte (ēka, telpu iekārtojums, interjers u.tml.), apmeklētāju uzņemšana organizācijā, strukturētas pārrunas ar organizācijas darbiniekiem (kā paiet darba diena, kādi cilvēki šeit pārsvarā strādā u.tml.), organizācijas sniegtā informācija un cilvēku izteikumi par tās kultūru, darba laika izmantošana, profesionālās karjeras likumsakarības, organizācijā apspriežamo jautājumu reālā satura izpēte, ar organizāciju saistīto nostāstu un anekdošu izpēte. …