Šodien situācija ir kardināli izmainījusies un bieži vien par vadītāju galveno neveiksmju cēloni ir kļuvusi tieši neprasme domāt stratēģiski, neprasme izvirzīt pareizus mērķus. Tādēļ man īpaši interesantas šķita mērķu un stratēģijas meklējumu procesa problēmas.
Šī darba galvenā tēma ir uzņēmuma reorganizācija un, manuprāt, saimnieciskās darbības mērķu un stratēģijas izvirzīšana ir pirmais solis veiksmīgas organizācijas veidošanā. Pareizi izvēlēti mērķi un veiksmīga to sasniegšanas stratēģija ir kā kalna virsotne, kas nosaka daudzus zemākstāvošus, no tiem atkarīgus procesus. Ja tiek veikta organizācijas pilnveidošana, tad, neprecizējot mērķus, pastāv risks piedāvāt nevajadzīgu funkciju veikšanas veidus vai labākos neapmierinošu rezultātu sasniegšanas ceļus.
Amerikāņu menedžmenta speciālisti A. A. Tompsons un A. Dž. Striklends izvirza piecus stratēģiskā menedžmenta uzdevumus:
1.Stratēģiskās vīzijas un kompānijas misijas attīstīšana.
2.Mērķa noteikšana.
3.Stratēģijas veidošana.
4.Stratēģijas realizācija.
5.Kompānijas darbības vērtējums, jaunu virzienu analīze, korekciju ieviešana.
Mērķu izvirzīšanas nozīmība.
Mērķis – tas ir vēlamais objekta stāvoklis nākotnē. Kompānijas pārvaldē nepieciešams izvērtēt katru funkciju un darbības veidu kompānijas iekšienē pēc to ieguldījuma visas kompānijas mērķu sasniegšanā. Mērķi, savukārt, veido kritērijus piedāvājamā darbības veida mērķtiecības izvērtēšanai, nosaka standartus efektivitātes novērtēšanai un nosaka orientāciju firmas darbībai kopumā.…