Social positioning
[...] Šī teorijas ļauj pētniekiem izpētīt post strukturālus identitātes uzskatus un ir radīta postmodernās tradīcijās, kur personas identitāte ir nosacīta, sociāli konstruēta un individuāla. Teorija piedāvā parametrus, lai izstrādātu individuālu servisa un pētījuma modeli, lai veicinātu apkārtējo izpēti. Fokusējas uz sarežģīto procesu, kas veido individuālo informācijas uzvedību. Teorija piedāvā paplašinātu skatījumu uz lomu teoriju. Lomu teorija tika izstrādāta 1989.g., tā tikusi kritizēta par to, ka ārpus vienas lomas tā nav spējīga darboties. Piemēram, kad sievietei ir bērns viņa ir mamma, tomēr tiek ignorēta viņas loma kā strādniekam, sievai u.c. Turklāt, tā neņem vērā šo lomu mijiedarbību. Sociālās vietas/pozīcijas teorija ļauj skatīties uz šo darbību. Tikai tādā veidā pilnībā var skatīties uz cilvēka identitāti.
[...] Indivīda pozīcijas teorija pirmo reizi tika minēta psiholoģijā 1982.g., to izdarīja Holveijs (Hollway), lai pētītu dzimuma atšķirības heteroseksuālās attiecībās un to kā sociālā pozīcija ietekmē vīrieša un sievietes identitāti. Holveijs ir identificējis dažus principus, lai rastu šīs dzimuma atšķirības. Pārrunas ļauj cilvēkam izteikties vai tikt ignorētam, piemēram, sieviete piekāpjas vīrietim. …