Preču realizācijas stimulēšana – īslaicīga preču pirkšanas un pārdošanas motivēšanas metožu izmantošana ar nolūku paātrināt un (vai) palielināt pircēju (starpnieku) motivējumu pirkt (pārdot) preci.[2]
Pārdošanas (realizācijas) veicināšanas pasākumu mērķis ir paātrināt un pastiprināt tirgus atbildes reakciju uz piedāvājumu.
Stimulēšanas veidi var būt dažādi:
pircēju un patērētāju stimulēšana (preču paraugu izplatīšana, atlaižu kuponu lietošana, konkursi, loterijas, preču demonstrējumi, pirkuma summas daļēja atmaksa);
tirdzniecības personāla stimulēšana (konkurss Labākais pārdevējs, prēmijas, profesionālas tikšanās, pārdevēju semināri);
tirdzniecības starpnieku stimulēšana (kopēja reklāma ražotājiem un tirgotājiem, izstādes un sacensības, atsevišķas bezmaksas preces). [3]…