1. Eiropas vietējo pašvaldību hartā noteiktie pašvaldību finansiālās darbības pamatprincipi.
1) Vietējo varu finansu resursiem ir jābūt proporcionāliem pienākumiem, kas šīm varām ir noteikti konstitūcijā un ar likumu.
2) Vismaz daļa no vietējo varu finansu resursiem ir jāiegūst no vietējiem nodokļiem un maksas, kuru likmes tās ir tiesīgas noteikt likumā paredzētajās robežās.
3) Finansu sistēmām, uz kurām ir balstīti vietējām varām pieejamie līdzekļi, ir jābūt pietiekami daudzveidīgām un elastīgām, lai tās praktiski dotu iespēju sekot izpildāmo uzdevumu izmaksu patiesajai attīstībai.
4) Finansiāli vājāko vietējo varu aizsardzība izsauc nepieciešamību ieviest finansu izlīdzināšanas procedūras vai līdzvērtīgus pasākumus, kuru nolūks ir izlabot vietējo varu potenciālo finansēšanas avotu un uzliktās finansu nastas nevienādā sadalījuma radītās sekas. Šāda procedūras vai pasākumi nevar ierobežot vietējo varu rīcības brīvību savu pienākumu robežās.
5) Ar vietējām varām atbilstošā veidā ir jākonsultējas par metodi, kādā tām ir piešķirami pārdalāmie līdzekļi.
6) Dotācijas, kas tiek piešķirtas vietējām varām, pēc iespējas nedrīkst paredzēt noteiktu projektu finansēšanai. Dotāciju piešķiršana nevar ierobežot vietējo varu galveno brīvību - tiesības izraudzīties finansu politiku savas kompetences ietvaros.
7) Lai varētu izdarīt aizņēmumus kapitālieguldījumu finansēšanai, vietējām varām likumā noteiktās robežās jābūt pieejamam nacionālajam kapitāla tirgum.
2. Pašvaldības budžeta mērķis.
Pašvaldību budžetu mērķis ir noteikt un pamatot, kāds līdzekļu apjoms tām nepieciešams ar likumu noteikto funkciju, uzdevumu un brīvprātīgo iniciatīvu izpildei periodā, kuram šie līdzekļi ir paredzēti.
Likums par pašvaldību budžetiem nosaka pašvaldību budžetu sastādīšanas un izpildes kārtību Latvijas Republikā. Tas paredz pagastu, novadu, pilsētu un rajonu pašvaldību patstāvīgo budžetu veidošanas nosacījumus.
3. Pašvaldību budžeta iedalījums.
Pašvaldību budžeti kopā ar valsts budžetu informatīviem mērķiem veido konsolidēto kopbudžetu.
Informatīviem mērķiem veido arī visu pašvaldību budžetu kopsavilkumu — pašvaldību kopbudžetu, atsevišķu rajonu pašvaldību budžetu kopsavilkumu — rajona kopbudžetu un citus statistiskos kopsavilkumus.
Pašvaldību budžetos ir ieņēmumu daļa, izdevumu daļa un finansēšanas daļa. Pašvaldības savus budžetus izstrādā atbilstoši budžeta ieņēmumu, izdevumu un finansēšanas klasifikācijai, kuru nosaka Ministru kabinets.
Pašvaldību budžeti sastāv no pamatbudžeta un speciālā budžeta. Pašvaldību speciālo budžetu izveido Likumā par budžetu un finanšu vadību noteiktajos gadījumos.…
1. Eiropas vietējo pašvaldību hartā noteiktie pašvaldību finansiālās darbības pamatprincipi. 2. Pašvaldības budžeta mērķis. 3. Pašvaldību budžeta iedalījums. 4. Pašvaldību budžeta patstāvība, informācijas par pašvaldības budžetu publiskuma princips. 5. Pašvaldību budžeta galvenie ieņēmumu veidi. 6. Pašvaldības budžeta izstrādāšana (termiņi) un apstiprināšana. 7. Pašvaldību budžeta izpildes kontrole. 8. Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas būtība, pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonds. 9. Ar iedzīvotāju ienākuma nodokli apliekamais objekts, likme, taksācijas periods. 10. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātāji. 11. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa aprēķināšanas kārtība. 12. Ar iedzīvotāju ienākuma nodokli neapliekamie ienākumi. 13. Attaisnotie izdevumi. 14. Atvieglojumi ienākuma nodokļa maksātājiem. 15. Iedzīvotāju ienākuma nodokļa administrēšana. 16. Ar nekustamā īpašuma nodokli apliekamais objekts, likme un taksācijas periods. 17. Nekustamā īpašuma nodokļa maksātāji. 18. Nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumi. 19. Nekustamā īpašuma nodokļa administrēšana. 20. Nodokļa jēdziens 21. Nodevas jēdziens 22. Efektívas nodokļu sistēmas darbības pamatprincipi 23. Nodokļa elementi 24. Nodokļu veidi, klasifikācijas iespējas (tiešie nodokļi un netiešie nodokļi) 25. Nodevu veidi 26. Nodokļu maksātāji, to iedalījums (rezidenti, nerezidenti), reģistrācija. 27. Nodokļu maksātāju tiesības un pienākumi 28. Nodokļu administrācija, konkrēto nodokļu administrēšana, nodokļu administrācijas 29. Nodokļa maksājuma apmēra precizēšana 30. Nodokļu samaksas termiņa pagarināšana, nodokļu parādu dzēšana. 31. Nokavēto nodokļu maksājumu piedziņa 32. Atbildība par nodokļu pārkāpumiem (nokavējuma nauda, atbildība par budžetā maksājamās nodokļu summas samazināšanu) 33. Soda naudas samazināšana. 34. Nodokļu jautājumos pieņemto lēmumu apstrīdēšana un pārsūdzēšana) 35. Budžeta jēdziens, izpratne par to, budžeta mērķis. 36. Satversmē noteiktie budžeta iekārtas pamatprincipi. 37. Budžetu iedalījums. 38. Pamatbudžets un speciālais budžets, tā veidošanas pamatnosacījumi. 39. Apropriācija, to noteikšana un grozīšana. 40. Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem. 41. Informācijas par budžetu pieejamība, izņēmumi no šā principa. 42. Valsts budžeta likumprojekta izstrādāšanas procedūras raksturojums. 43. Valsts budžeta likumprojekta izskatīšana Saeimā, procedūras īss raksturojums. 44. Valsts budžeta likumprojektu pakete, tās mērķis. 45. Neatkarīgo institūciju finansiālās patstāvības garantijas budžeta procesā. 46. Valsts budžeta līdzekļu izlietošanas kontrole.
- Administratīvā procesa tiesības
- Eiropas tiesības
- Nodokļu tiesības. Ieskaites jautājumi
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Eiropas tiesības
Konspekts augstskolai26
-
Administratīvā procesa tiesības
Konspekts augstskolai34
-
Administratīvās tiesības
Konspekts augstskolai68
-
Ģimenes tiesības
Konspekts augstskolai18
Novērtēts! -
Civilprocesa eksāmena jautājumi
Konspekts augstskolai55