Ir trīs galvenie kokmateriālu tipi, kas tiek lietoti lidmašīnu konstrukcijās. Tie ir viengabala cietais koks, laminētais koks un saplāksnis. Viengabala koks tiek lietots dažos spārnu lonžeronos un kā rāda pats nosaukums ir veidots no viena cieta viengabalaina koka gabala, kas izzāģēts no baļķa. Vairums viengabala koka, kas lietots lidmašīnās ir izzāģēts no baļķa ar ceturtdaļzāģēšanu. Kad dēļi tiek izzāģēti no baļķa šādā veidā, gadskārtu riņķi šķērso dēli leņķī lielākā par 45º. Tas samazina liekšanās deformācijas iespēju, salīdzinājumā ar dēļiem, kas zāģēti perpendikulāri vai plakani. [Zīm.7-11]
Spārnu lonžeronos nepieciešams lietot garus gabalus no īpaši augstas kvalitātes koka, kam nav nekādu nepilnību. Tā kā šādas kvalitātes un iz-mēra koks ir ļoti dārgs, daudzi ražotāji lieto laminēto koku. Laminētais koks ir ražots no diviem vai trijiem salīmētiem kopā plāniem koka gabaliem ar šķiedrām, kas iet vienā virzienā. Katrs no laminātiem var tikt salaists kopā, tā ka lielāki komponenti, tādi kā lonžeroni var tikt ražoti no koka gabaliem, kas nav pietiekami lieli veselam lonžeronam. FAA atļauj pielietot un aizvietot viengabala un laminētos lonžeronus vienu otra vietā, ja tiem ir tāda pati kvalitāte, un nevienam nav šķiedru novirze lielāka par pieļaujamo.
Trešais lidmašīnu ražošanā lietotais kokmateriālu tips ir saplāksnis. Saplāksnis sastāv no trīs vai vairākiem salīmētiem kopā plāniem slāņiem, tā ka katra nākošā slāņa šķiedras krustojas ar pārējām 45 vai 90 grādu leņķī.…