Arī stils - progressive jazz tika pārstāvēts 50. gados, ko varētu dēvēt kā ritmisku eksperimentu ar virtuozitātes spēju pielietojumu un imprivizāciju pamatā. Tajā iekļāva be-bop elementus, un viens no kolosālākajiem atskaņotājiem bija pianists, aranžētājs, komponists – Stens Kentons (Stan Kenton) ar savu Big Band, kura repertuārā tika izpildītas arī April in Paris, How High the Moon, Over The Rainbow. Kompozīcijā „The Peanut Vendor" ritmizācijā tika ieviesti arī latino elementi.
Kopumā Thirdstream manāmi atšķiras skanējuma un aranžiju ziņā no Cool Jazz, West Coast Jazz, Progressive Jazz, jo šajā virzienā saplūda gan klasiskie mūzikas paņēmieni, gan džeza mūzikas elementi kā, piemēram, improvizācija. Mūsdienās Thirdstream ietekme ir jūtama joprojām, lai gan pārsvarā jāsaskaras ar sintēzi starp džeza mūziku un moderno mūziku, vai arī moderno mūziku un klasisko mūziku. Varētu pat apgalvot, ka mūsdienās ļoti izplatīta ir sintēze starp džeza mūziku un elektroniskās mūzikas elementiem. Mūsdienās diemžēl vairs nav tik izteikts Thirdstream virziens kā sākotnēji 50.tos gados.
…