Kas jāmaina izglītības sistēmā , lai saglabātu kora dziedāšanas kultūru – dziesmu svētku pamatu?
Atbildi sniedz Līga Celma Jelgavas 4. vidusskolas meiteņu kora ”Spīgo”, Dziesmu svētku Grand prix ieguvēja, diriģente: „Jābūt vienotai sistēmai, nevis nezin cik atšķirīgām mācību grāmatām un apjukušiem skolotājiem. Ja grib koru kultūru, mūzikas stundās bērniem jāliek dziedāt, jābūt vokāliem uzdevumiem. Dziedāšanas stundām jāiet roku rokā ar koru attīstību. Tagad bērni mācās teoriju, mūzikas literatūru, bet nedzied”.
Atsauksmes un pārdomas Māra Sirmā svētku virsdiriģenta : „Muzikālā audzināšana nav obligāta lieta, tāpēc tā turas uz pedagogu entuziasmu un skolu vadību atsaucības.
Šī ir Super FM paaudze , kurai patīk skaļais un agresīvais. Ir jāmeklē jaunas formas, jāmeklē ceļš, kā viņiem pietuvināties, tajā pašā laikā dziesmu un deju svētki nedrīkst kļūt par popa vai rokkoncertu ar vienbalsīgu dziedāšanu. Jāmeklē tautas mūzika jaunā ietvarā.”
Par nobeigumu izsakās virsdiriģents Romāns Vanags; „Cikliskie skaņdarbi skolēniem rada sajūtu, ka visi iesaistīti viena uzdevuma veikšanai, un rodas kopības izjūta.
Lasi un mācies!
Izdevniecība Dienas grāmata laidusi klajā žurnālista Imanta Liepiņa grāmatu Mūzika arī vidusskolām( šis nav mācību līdzeklis, bet varbūt varētu par tādu kļūt!), kurā apkopotas piecu pasaulē un Latvijā iecienītu grupu - Depeche Mode, Metallica, Red Hot Peppers, Limp Bizkit un Nirvana biogrāfijas. Tās lielākā vērtība ir vairāku iepriekš nepublicētu un īpaši šai grāmatai gatavotu interviju fragmenti, kā arī dažas fotogrāfijas.
…