Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:631988
 
Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

14.gs līdzās imitāciju posmiem parādās akordu posmi – nota contra nota – visas balsis identiskā ritmā. Līdz ar to mainās intervālu struktūra – parādās tercu un sekstu saskaņas, kā arī veselas sekstu un sekstakordu virknes, kuras sauc par foburdonu (falso burdonu), itāliski falso burdone. Šī tehnika spilgti izpaužas angļu komponista Džona Dansteibla daiļradē (ap 1380 – 1453.g.). Džons Dansteibls bija viena no pirmajām lielajām personībām mūzikas mākslā. Viņam ir ap 30 motetēm. Komponista mūzika ir savam laikam neparasta, izceļas ar harmonisku raksturu, lielu melodisko izdomu – „Ave Regina celorum” („Esi sveicināta debesu valdniece”).
Itālijā 14.gs. nebija īpaši laiks labvēlīgs motešu attīstībai. Izometrija bija izsmēlusi savas iespējas, kļuva neinteresanta. Motetes joprojām trīsbalsīgas. Augšējās balsis savstarpējās imitācijās, kanons. Veidojās jauna tipa motetes (pamatā katoļu himnas) – magnifikāti. Šeit melodija augstākajai balsij – cantus firmus. Šī balss parasti ir garākās notīs nekā pārējās balsīs. Šo tehniku no itāļu motetēm pārņēma angļi (Dž. Dansteibls) u.c.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties