Starpnieku loma starptautiskajā tirdzniecībā
Tirdzniecības starpnieks atbild par preču piegādes līgumu slēgšanu un sadarbību starp ieinteresētām personām, piemēram, ražotāju un pārdevēju vai pārdevēju un pircēju. Viņam jāspēj nodibināt sakarus ar ražotājiem un pircējiem Latvijā vai ārzemēs, kā arī jāsadarbojas ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru. Produkts un arī tiesības uz konkrēto produktu starpniekam nepieder. Viņa uzdevums ir izpētīt stāvokli tirgū un noskaidrot, kādas preces tur šobrīd ir nepieciešamas. Pēc tam meklēt vajadzīgo preču ražotājus, kuri vēlētos savas preces pārdot. Tirdzniecības starpnieka darba pienākumi ir atkarīgi no darbības veida, kādu viņš ir izvēlējies – starpniecību vai preču tiešo pārdošanu.
Starpniecības jomā tirdzniecības starpnieks piedāvā savus pakalpojumus tirdzniecības uzņēmumiem vai ražotājiem un par pakalpojumu sniegšanu noslēdz līgumu. Ja, piemēram, ir noslēgts līgums ar kādu tirdzniecības uzņēmumu Latvijā, un šis klients uzdod tirdzniecības starpniekam sagādāt pasūtījumam noteiktas preces, tad starpnieks sazinās ar ražotāju, teiksim, Ķīnā, noskaidro preču cenu, iespējamās piegādes daudzumu, tās nosacījumus un visu paziņo klientam. Ja klients piekrīt pirkt preces no konkrētā ražotāja, tad darījums notiek. Līdzīgi starpnieks strādā arī, kad līgums tiek slēgts ar ražotāju Latvijā un pircēju citā valstī. Darba dienas plānošanā starpniekam jāņem vērā laika zona valstīs, ar kurām viņš sadarbojas.
Preču tiešās pārdošanas jomā tirdzniecības starpnieks pats izplata dažādas preces. Viņš meklē klientus, kuriem preces pārdot, un dodas regulārās vizītēs pie esošajiem, lai veicinātu sadarbību un piedāvātu arī jaunas preces, ja ir nepieciešamība – risina klienta problēmas saistībā ar preču iegādi un to lietošanu. Starpnieks var pārdot dažādas preces, piemēram, alkoholiskos dzērienus, kafiju, pārtikas preces gan veikaliem un viesnīcām, gan restorāniem un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem. Lai atrastu klientus, kuri preci vēlētos iegādāties, starpnieks dodas uz dažādiem uzņēmumiem un rīko tur pārdodamo preču prezentācijas. Kad līgums par preču piegādi ir noslēgts, tad starpnieks seko līdzi piegādes apjomam un termiņiem, noskaidro, kad klientam būs nepieciešams nākamais preču daudzums, un bieži vien arī pats to piegādā.