Kognitīvais mācību modelis nozīmē izziņas mācību modelis. Šo mācību modeli izglītībā iespējams izmantot tikai tad, ja ir zināms, kā darbojas izziņas procesi.
Skolotāji strādājot, īpašu uzmanību pievērš faktiem, jēdzieniem, principiem un izziņas prasmēm, kas svarīgas konkrētā nozarē (fizikā). Tādēļ skolotājiem ir jāizprot veidi, kādos tiek apgūta un apstrādāta būtiska informācija.
Pētīt izziņas būtību nozīmē pētīt garīgos procesus, kuri nav novērojami tiešā ceļā. Tiek aplūkoti seši svarīgi mācīšanās procesa skatījumi, kas izriet no izziņas pētījumiem; tiek apskatītas gan to kopīgās iezīmes, gan atšķirības.
1.Pirmais skatījums ir informācijas apstrādes modelis, kurā mēģināts aprakstīt, kā zināšanas par pasauli tiek iegūtas, uzglabātas un atsauktas atmiņā. Šeit izmantotais prāta darbības modelis ir līdzīgs datora darbošanās modelim. Tiek aplūkota arī daudzveidīga stratēģija, kas veicina labāku mācīšanos un būtiskas informācijas saglabāšanu.
2.Cits skatījums uzsver nepieciešamību pēc metakognitīvajām iemaņām-tās ir kontrolējošās iemaņas, ko cilvēki izmanto, lai spriestu par savām mācīšanās norisēm.…