Mēs dzīvojam savstarpēji saistītā pasaulē, tādēļ izaicinājumi, ar kuriem sastopas mūsu planēta un sabiedrība, skar ikvienu no mums. ANO ilgtspējīgas attīstības mērķi, ko 2015. gadā apstiprināja ANO dalībvalstis, nosaka 17 mērķus un 169 apakšmērķus, kuri jāsasniedz līdz 2030. gadam. Lai rastu risinājumus izvirzītajiem mērķiem, izglītībai ir izšķirošā loma – jānodrošina, lai ikviens apgūtu atbilstošas zināšanas, prasmes un attieksmes ilgtspējīgai attīstībai, izprotot katra individuālo ietekmi uz apkārtējo pasauli. Pētītajā izdevumā apkopotas dažādas metodes un pieejas, kā arī interesantas idejas ilgtspējīgas attīstības mērķu iekļaušanai mācību procesā.
Pedagoģiskajā darbā izmantotās metodes:
1. Klases biedrs palīdz klases biedram – metode iekļauta mērķa “Kvalitatīva izglītība” sasniegšanai. Novērots, ka skolēni ļoti ātri mācās no saviem vienaudžiem. Šī metode palīdz vājākajiem skolēniem vieglāk apgūt prasmes un iemaņas, kuras spējīgākie ir apguvuši ātrāk. Skolēni ar augstākiem sniegumiem mācībās šajā procesā nostiprina jau apgūtās zināšanas un klasē neveidojas situācija, kad daļai skolēnu ir garlaicīgi vai neinteresanti, kamēr skolēni, kuriem sniegums nav pietiekams, cenšas apgūt kādu no mācību procesā iekļautajām tēmām. Īpaši labi šī metode darbojas praktiskajās nodarbībās.…