Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ievads menedžmenta teorijā. Menedžmenta definīcijas. Menedžmenta vēsture, nozīmīgākās attīstības tendences. Politiskās, ekonomiskās un sociālās vides ietekme. Kultūras un menedžments | 3 |
Menedžmenta definīcijas | 3 | |
Klasiskais menedžments | 3 | |
Frederiks Teilors | 4 | |
Henrijs Faijols | 4 | |
Cilvēku uzvedības teorija | 5 | |
Henrijs Mincbergs | 6 | |
Abrahams Maslovs | 7 | |
Duglass Makgregors | 8 | |
Kvantitatīvās menedžmenta teorijas (1940.-1950.) | 8 | |
Integrētās menedžmenta teorijas | 9 | |
Modernās menedžmenta teorijas | 9 | |
Viljams Ouči | 10 | |
2. | Septiņu „S” faktors menedžmentā. Vērtības, ar ko dalāmies. Organizācijas misija. Tās formulēšanas principi. Konteksts un process. Ieinteresētie, mērķa grupas, tirgus segmenti | 11 |
Septiņu „S” faktors menedžmentā | 11 | |
Organizācijas misija un mērķi | 11 | |
Interesenti | 13 | |
3. | Stratēģija. Analīze, tās veidi, tehnikas (sistēmanalīze, SPELT, SWOT). Plānošanas priekšrocības, būtība, mērķi. Plāni un to tipi. Budžets kā visaptveroša plāna sastāvdaļa | 14 |
SWOT matrica | 18 | |
Sistēmpieeja | 26 | |
Budžets kā visaptveroša plāna sastāvdaļa | 27 | |
5. | Projektu menedžments, projekta raksturojums. Projekta attīstības fāzes un to nozīme | 29 |
Projekta fāzes un projekta dzīves cikli | 29 | |
Projekta procesi | 30 | |
Procesu grupas | 30 | |
6. | Personāls, personāla vadīšana. Menedžera pamatuzdevumi. Motivācijas un kontroles nozīme. „Vienlīdzīgās tiesības”. „Brīvprātīgie kultūras organizācijās”. Prasmes. Un to pilnveidošanas cēloņi | 32 |
Menedžera uzdevumi | 34 | |
Motivācija | 36 | |
Kontrole | 37 | |
Prasmes | 39 | |
6. | Vadības stils, tā kategorijas. Organizācijas struktūras un to tipoloģija. Sistēmas, to pārzināšanas nepieciešamība mūsdienu menedžmentā | 41 |
Roberta Bleika un Džeinas Mutones menedžmenta režģis | 42 | |
Organizācija, tās struktūra | 43 | |
Birokrātiskais modelis | 44 | |
Uzvedības modelis | 45 | |
Organizāciju tipi | 46 | |
7. | Menedžmenta funkcija - mārketings. Mārketinga definīcijas, galvenie mārketinga attīstības periodi un to raksturojums. Mārketinga „mix”, Aida mārketinga kanāli. Sabiedriskās attiecības un to raksturojums | 47 |
Mārketings | 47 | |
8. | Mārketinga plāna raksturojums, nepieciešamība un tā sastādīšanas pamatprincipi. Mārketinga funkciju veicēji. Mārketinga nozīme menedžmenta procesā. Nākotnes kultūras attīstības vīzijas. Menedžmenta izglītības nepieciešamība un izglītības iespējas Latvijā | 53 |
Mārketinga plāns | 53 | |
Mārketinga funkciju veicēji | 53 |
1. Ievads menedžmenta teorijā. Menedžmenta definīcijas. Menedžmenta vēsture, nozīmīgākās attīstības tendences. Politiskās, ekonomiskās un sociālās vides ietekme. Kultūras un menedžments.
Menedžmenta definīcijas
Menedžments ir patstāvīga nozare, kas sevī ietver specifisku disciplīnu sistēmu, kā arī veido starpdisciplīnu zināšanu kopu, ko dažkārt dēvē par “menedžmenta inovācijas domu”1.
Menedžments – cilvēku, materiālu, finansu un informācijas resursu optimizācijas process un profesionāla darbība, lai sasniegtu organizācijas mērķus2.
Menedžments – darbību komplekss, kas ietver3:
plānošanu (organizācijas mērķu noteikšana un stratēģisku, taktisku, operatīvu plānu izstrāde, lai šo mērķi sasniegtu);
organizēšanu (organizācijas resursu koncentrēšana, sadale un organizācijas struktūras veidošana, lai labāk izpildītu noteikto plānu);
koordinēšanu (organizācijas darbinieku darba un darbību saskaņošana, lai īstenotu organizācijas mērķus);
motivēšanu (organizācijas darbinieku ietekmēšana ar īpašiem paņēmieniem un metodēm, lai viņi efektīvāk strādātu organizācijas labā);
kontroli (uzraudzība par plānu izpildi un nepieciešamā plānu koriģēšana),
kas ir vērsta uz organizācijas darbinieku, finansu, materiālu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai organizācijas mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti.
Menedžments ir lietojams katrā organizācijā, tas obligāti jāsaista ar plānošanu, organizēšanu, koordinēšanu, motivēšanu un kontroli. Visi menedžmenta veidi tiek virzīti uz darbaspēka, finansu, materiālu un informācijas resursu efektīvu izmantošanu.
Menedžmenta process ir savstarpējas sakarības starp menedžmenta funkcijām, resursiem un organizācijas efektivitāti.
Klasiskais menedžments
Par klasiskā menedžmenta teorijas “dzimšanas dienu” uzskatāms 20.gadsimta sākums, kad menedžmenta attīstībai izveidojās labvēlīgi ekonomiskie, sociālie un politiskie apstākļi. Ar laiku menedžmenta teorija un prakse turpināja attīstīties, veidojās daudzas jaunas zinātniskas skolas, pieejas, kustības. Klasiskā menedžmenta teorija lika pamatus menedžmenta teorijas attīstībai nākotnē. Tā noteica menedžmenta galvenos principus, funkcijas un prasmes, kurus var izmantot arī mūsdienās. Klasiskajai menedžmenta teorijai ir divi virzieni (taču neviens no klasiskā menedžmenta teorētiķiem neizpētīja cilvēku izturēšanos - cilvēku uzvedības teoriju):…
Menedžmenta teorija, ar atsaucēm uz konkrēto literatūras avotu, ērti izmantojama dažādu darbu rakstīšanai.
- Komandas darba metodes jēdziens
- Menedžmenta teorija
- Uzņēmējdarbības vadīšana
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Konflikti un to atrisināšanas metodes
Konspekts vidusskolai4
-
Internālais mārketings
Konspekts vidusskolai8
-
Muzeja darba plānošana
Konspekts vidusskolai3
-
Muzeja darbības un attīstības iespēju analīzes metodes
Konspekts vidusskolai3
-
Lekciju pieraksti kursā "Pētījumu metodoloģija"
Konspekts vidusskolai9