Organizācijā konkrēti menedžeri ir sadalīti:
horizontālais iedalījums pa nodaļām: mārketinga, finansu, ražošanas
vertikālais iedalījums pēc menedžmenta hierarhijas pakāpēm.
Jo lielāka ir organizācija pēc darbinieku skaita, saražotās produkcijas/pakalpojumu apjoma, resursiem, jo lielāks ir menedžmenta hierarhijas pakāpju skaits.
Neatkarīgi no menedžeru līmeņa tradicionāli menedžmentu iedala trīs pakāpēs/līmeņi:
1.institucionālais menedžments/augstākais līmenis - ir salīdzinoši neliela administrācijas grupa, kas kontrolē organizācijas darbību un atbild par visas organizācijas vadību kopumā. Izstrādā darbības politiku. Piem., valdes priekšsēdētājs, prezidents, viceprezidents. Šie menedžeri parasti pieņem lēmumus par jaunu objektu celtniecību, jaunu tirgu apgūšanu, pētniecības darbu.
2.vadības menedžments/vidējais līmenis - ir salīdzinoši liela menedžeru grupa, kas galvenokārt darbojas starp menedžeru zemāko un augstāko līmeni. Piem., nodaļas vadītājs, fakultātes dekāns, departamenta direktors. Daudzās organizācijās viņiem ir samērā liela atbildība lēmuma pieņemšanas procesā.
Šo menedžeru darbs ir raksturojams divējādi:
viņi kontrolē un koordinē zemākā līmeņa menedžeru darbu,
viņu pienākumos ietilpst informācijas sagatavošana augstāka līmeņa menedžeriem, t.i., saņemot datus no zemāka līmeņa, viņi tos apstrādā un informē augstāka līmeņa menedžerus, lai tie varētu pieņemt lēmumu.…