Ievads
Mūsdienās komunikācija ar žurnālistiem jeb tā saucamo ceturto varu lielākajai daļai uzņēmumu ir svarīgākais no sabiedrisko attiecību darbiem, protams, iemesls tam ir skaidrs: „ar ziņojumiem masu medijos jūs varat uzrunāt daudz vairāk cilvēku nekā ar citiem instrumentiem, piemēram, brošūrām.” Protams, attiecības ar masu medijiem sekmē labas reputācijas nostiprināšanos pašā uzņēmumā un sabiedrībā kopumā. PR darbu var aplūkot kā vienotu procesu, respektīvi, var teikt, ka sabiedrisko attiecību veidošana ir mērķtiecīgi virzīts komunikāciju process, kurā ar šai nozarei raksturīgiem paņēmieniem viena puse nodod savu vēstījumu adresātam.
Medijiem var uzticēties, jo viņu darba pienākumos ietilpst pārbaudītu, patiesu un svarīgu ziņu nodošana sabiedrībai. Lai gan ilgu laiku pastāvēja uzskats, ka mediju un uzņēmumu attiecības ir naidīgas un tie viens otram tikai traucē, tagad viss ir mainījies. Būtiski ir apzināties, ka attiecības ar medijiem ir svarīgas un tās var palīdzēt uzņēmumam tādēļ ir svarīgi, ka šīs attiecības tiek veidotas pareizi, jo masu mediji izlemj, kad un kādu tēmu publicēt un kā to efektīvāk izdarīt, mediji ir tie, kas piedalās sabiedrības viedokļa veidošanā par noteikto tēmu tādēļ ļoti ir būtiski, lai vēlamā informācija vienmēr būtu patiesa, faktiem bagāta un profesionāli sagatavota.
…