Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:305864
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Uzmanības attīstība
Otrajā dzīves gadā, kad bērns sāk staigāt, krasi palielinās priekšmetu skaits, ar kuriem bērns nonāk saskarsmē, sāk aktīvi darboties. Otrajā, sevišķi, trešajā dzīves gadā bērna uzmanību ne vien kaut kas piesaista, bet bērns jau to aktīvi spēj pievērst jauniem priekšmetiem.
Trešajā dzīves gadā bērnu uzmanību var attīstīt vienīgi tādās situācijās, kad izraudzītais uztveres objekts ir kustīgs, kad tas pārveidojas. Bērna uzmanība nav stabila, tā ir viegli novēršama un uzmanības apjoms ir šaurs.
Šajā vecumā bērna uzmanība ir īslaicīga, tās koncentrēšanās ilgums uz vienu priekšmetu nepārsniedz 2 - 3 min. Uzmanības koncentrētība ir vāja. Sadalīt uzmanību starp diviem priekšmetiem vai darbībām bērns nespēj.
Bērnam uzmanība ir noturīga tikai aktīvas darbības laikā.

Sajūtu un uztveres attīstība
Informācijas uztvere ir kognitīvās darbības pamats; tāpēc svarīgi veicināt bērna sajūtu attīstību pirmajā un otrajā dzīves gadā.
Tuvākās apkārtējās sociālās vides iespaidu uztveršana ir arī pamats bērna socializācijai. Bērns nedrīkst būt izolēts. Viņam jārada iespējas saredzēt, sadzirdēt un reaģēt.
Sakarā ar to, ka bērns vecumā no viena līdz trim gadiem sevišķi pievēršas spilgtiem, krāsainiem priekšmetiem, psiholoģijā izveidojusies teorija par krāsas noteicošo nozīmi bērna sajūtu un uztveres attīstībā. Pēc dažāda tipa eksperimentiem noskaidrojās, ka mazbērni vispirms izdala un orientējas pēc krāsas, bet priekšroku formai dod atkarībā no tā, cik labi viņi pazīst priekšmetu. Ja bērnam rāda maz pazīstamas figūras, viņš orientējass uz krāsu.
1. dzīves gadā bērni pareizi atrod pazīstamu priekšmetu pēc nosaukuma.
2. dzīves gada beigās bērni parasti paši spēj pareizi nosaukt uztverto pazīstamo preikšmetu, atbildot uz jautājumu:’’Kas tas ir?’’.
3. dzīves gadā, uztverto attēlu ar vienkāršu sižetu, bērns nosauc atsevišķi katru attēloto priekšmetu.

Atmiņas īpatnības
Pirmā dzīves gada laikā bērns uzkrāj zināmu juteklisku un praktisku pieredzi, viņam veidojas elementāri priekšstati. Šī pieredze vispirms izpaužas atpazīšanā.
Otrajā dzīves gadā bērns spēj pazīt zināmu seju pat pēc pusotra līdz divu mēnešu pārtraukuma.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties