Skolēni kopā. Četri āboli.
Skolotājs. Pareizi uz šķīvja palika 4 āboli. Aiztaisīsim vēl reiz actiņas ciet. Bērni aiztaisīja acis un skolotājs paņēma prom divus ābolus. Taisām vaļā acis. Ko jūs redzat?
Skolēni. Palika divi āboli.
Skolotājs. Pilnīgi pareizi. Jūs bijāt ļoti uzmanīgi. Lūk ar šīm darbībām mēs redzam…
Toms. Atņemšanu ( pārtrauc skolotāju).
Skolotājs. (smaida) Pareizi Tom. Mēs redzējām, kā uz šķīvja bija 5 āboli, tad es paņemu prom 1, pieci prom viens paliek četri, tad es paņēmu vēl divus prom, četri prom divi paliek divi. To sauc par atņemšanu.
Spēlē ilgst apmēram 5.min.
Skolotājs. Bērni tagad es gribu jautāt, ko jaunu mēs šodien iemācījāmies?
Marija. Saskaitīšanu.
Jānis. Un atņemšanu.
Skolotājs. Pareizi! Bērni, cik labi mēs šodien pastrādājam un daudz iemācījāmies. Visi strādāja ļoti labi un centīgi. Tagad es uzdošu mājas darbu. Lūdzu paskatieties grāmatas 34.lpp, tur ir 2. un 3.uzd. ( pielikums 3), to jums vajadzēs izpildīt mājās, tur ir piemēri ar saskaitīšanu un atņemšanu, kopā seši piemēri. Es lūgšu jūs mājās kopā ar vecākiem uztaisīt skaitāmo materiālu, tas var būt ļoti dažāds, var paņemt zīmuļus, kartiņas, kastaņus un daudz ko citu izdomāt! Paldies. Jūs varat būt brīvi, ( atskan zvans no stundas).
Nobeigums ilgst apmēram 5.min.
…