Šis ir pirmais Marksa darbs, kur viņš uzstājas kā ass Hēgeļa kritiķis, kā arī ar šo darbu iesākas viņa pirmie vēsturiski – materiālistiskie uzskati.
Tā kā pats Markss šajā laikā bija jaunhēgeliešu kustības rupors, tad viņa uzskati ļoti stipri līdzinājās tā laika citu Hēgeļa kritiķu uzskatiem, kā arī izsaka lielu interesi par tā laika radikālo materiālistu jaunhēgelieti – Feierbahu.
Aizrāvies ar pēdējā uzskatiem gan cilvēka traktējuma un tā būtības ziņā, gan arī reliģijas jautājumā, Marksa kritika par Hēgeli stipri līdzinājās paša Feierbaha kritikai:
1.Cilvēka materiālistiskais skaidrojums;
2.Reliģijas atcelšanas jautājums;
3.Hēgeļa nolieguma nolieguma apstiprinošā iznākuma jautājums;
4.Līdzīga Hēgeļa valsts izpratnes kritika…
Šie jautājumi daļēji tiks izklāstīti Marksa vēlākajos darbos, tāpēc par tiem tiks runāts vēlāk.
Pie ebreju jautājuma Par Hēgeļa tiesību filozofijas kritiku Ievads (1844)
٧ Jau savā publicētajā darbā “Pie ebreju jautājuma” Markss, polemizējot ar Baueru, izsaka pretējas Feierbaha radītajām domām reliģijas jautājumā. Pēc Marksa Dievs ir cilvēku būtības fantastisks iemiesojums. …