Produkts ir viss, ko tirgū piedāvā iegādei, izmantošanai un patēriņam, lai apmierinātu pircēju vajadzības. Prod patērētāja līmen: PPE(Produkta patēriņa efekts); Reāls produkts(iesaiņojums, nozīmīgās iezīmes, izskats, kvalitāte, produkta marka); produkts papildināts ar servisu(uzstādīšana, pēcpārdošanas apkalpošana, garantijas, maksājumu formas). Produkta raksturlielumi: pārbaudāmība, novērojamība, efekta ātrums, vienkāršība, salīdzināmās priekšrocības, simboliskums. Pārbaudāmība rāda, kādā mērā pircējam iespējams produktu pārbaudīt tirgū. Vienkāršība nozīmē, cik ērti un viegli pircējam produkts ir izmantojams. Novērojamība rāda, kāda mērā preci var novērot pirms pirkšanas. Efekta ātrums rāda, cik ilgā laikā pircējs apzinās labumu, ko gūst produktu lietojot. Salīdz priekš rāda, ar ko attiecīgs produkts izceļas salīdzinājumā ar citiem savas klases sortimenta „līdzbiedriem”. Simboliskums rāda pircēju attieksmi pret konkrētu produktu marku. Visi produkti iedalāmi: patēriņa preces; ražošanas līdzekļi; pakalpojumi. Patēriņa precu klasif: ikdienas pieprasījuma preces; pamatpreces (tiek pirktas regulāri); impulspreces (pērk bez iepriekšēja nodoma, bez jebkādas meklēšanas); neparedzētās preces (iegādājas aiz nepiec, aiz pēkšņas, neparedzētas vajadz); ar nodomu pērkamas preces; vienveidīgas preces; dažādas preces; īpaša pieprasījuma preces; pasīva pieprasījuma preces. Ikdienas piepr preces tās ir preces, kuras pircēji parasti iegādājas bieži un ātri, patērējot pirkšanai pēc iespējas mazāk laika (maize, ziepes, avīzes). Ar nodomu pērkamas preces ir preces, kuras pircējs rūpīgi izvēlas, vērtē tās atbilstoši savam priekšstatam par kvalitāti, vēlamo cenu utt (apģērbs, mēbeles). Īpaša piepr preces ir preces ar unikāliem raksturlielumiem, un paredzētas īpašām pircēju kategorijām (auto, modes preces).…