Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
9,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:562831
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Mārketingu nepieciešams izmantot visās jomās, kurās par mērķi izvirzīta cilvēku vajadzību apmierināšana maiņas ceļā.
Maiņa ir vēlamā objekta iegūšanas process, piedāvājot pretī kaut ko citu.
Piem.: izbadējies cilvēks ēdienu var iegūt:
1.medījot, zvejojot, vācot augļu (sevis nodrošināšana);
2.kādam nozogot (atņemot);
3.izlūdzoties (ubagošana);
4.piedāvājot par ēdienu kaut ko citu – naudu, citu preci, pakalpojumu (maiņa).
Visizplatītākais vēlamā objekta iegūšanas veids ir maiņa. Lai to veiktu, ir jāievēro pieci noteikumi:
1.jābūt divām pusēm, kas vēlas veikt maiņu;
2.katrai pusei ir jābūt kādai vērtībai, ko piedāvāt otrai pusei;
3.katrai pusei ir jābūt spējai veidot saskarsmi un piegādāt savu preci;
4.katrai pusei ir jābūt pilnīgi brīvai pieņemto lēmumu par maiņu vai norādīt to;
5.katrai pusei jābūt pārliecinātai par savu velmi un mērķtiecību kārtot mainu ar otro pusi.
Palielinoties dažādu profesiju skaitam sabiedrībā, pieaug tirgus apjoms un tirgotāju skaits.
Latvijā līdz 1990. gadam valdīja administratīvi komandējošā ekonomika, vāja konkurence, kas kavēja sortimenta paplašināšanos. Bieži vien ražoto preci nevarēja realizēt nevis tāpēc, ka tai bija zema kvalitāte, bet tāpēc, ka nebija zināšanu par vietējā tirgus īpatnībām. Kopš 1992. gada piedāvājums un līdz ar to konkurence krāsni pieaug. Protams, Latvijas uzņēmumu iespējamais preču eksporta apjoms Rietumu tirgū ir visai mazs salīdzinājumā ar pašreizējām pasaules tirgus tendencēm un Latvijas iespējām. No tirgus attīstības iegūst arī patērētājs: samazinās risks, iegādājoties preci, veidojas elastīgas cenas, paplašinās precu un pakalpojumu sortiments. Uzlabojas apkalpošanas kvalitāte. Mārketingu nepieciešams izmantot visās zemēs, kurās par mērķi izvirzīta cilvēku vajadzību apmierināšana.
Galvenās mārketinga funkcijas

Mārketinga vispārējie pamatprincipi nosaka katra uzņēmuma darbības mērķus, funkcijas, kuras ir savstarpēji saistītu darbību komplekss. Mārketinga funkcijas ir saistītas ar pieciem mārketinga elementiem (prece, vieta, cena, virzīšana tirgū, pircējs, klients) un vidi, kurā tie atrodas.
Galvenās funkcijas ir šādas:
1.Apkārtējās vides (valsts politikas, ekonomikas, finanšu vides) analīze.
2.Tirgus izpēte, informācijas vākšana par iespējamo preču pārdošanu.
3.Patērētāju analīze (vecums, dzimums, ienākumi, vēlmes, iespējamā rīcība u.c.).…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties