Mārketinga būtība.Pamatelementi-vēlmes(cilvēka iekšējā tieksme pēc kaut kā:fizioloģiskās;sociālās;pašapliecināšanās vēlmes) ;vajadzības(vēlmes īpaša forma-prasība pēc kaut kā.Atkarīga no sabiedrības soc.kultūras līmeņa un personiskajām īpašībām);pieprasījums(naudas izteiksmē izteikta vajadzība);produkti(viss,kas ir radīts darba rezultātā,var apmierināt patērētāju vajadzības un tiek piedāvāts tirgū:izejviela-nafta;gatavie izstrādāj.-pārtika;pakalpojumi;nekustamais īpašums;organizācijas-SIA;idejas-zinātn.pētijumi,konsult.);vērtējums(atzinums par produkta vērtību atbilstoši konkrētas vajadzības apmierināšanas pakāpei);maiņa(vēlamā produkta iegūšana maiņas procesā pret citu produktu vai maksāšanas līdzekļiem.Maiņ.nosacījumi-jābūt diviem dalībniekiem(fizisk.,juridisk.);katram dalībn.jābūt kādam produktam ko piedāvāt;katram dalībn.jābūt spējīgam nodrošināt produktu piegādi(komunikācija,transportēšana,izvietojums);katrs dalībn.var brīvi pieņemt lēmumu par pirkšanu un pārdošanu;katrs dalībn.uzskata par lietderīgu veikt darījumus);darījumi(vēlamo produktu iegūšana,ievērojot noteiktus nosacījumus(maiņas veids,vieta);tirgus(esošo un potenciālo pārdevēju un pircēju kopums,kas noteiktā vietā piedāvā(pārdod)nu pieprasa(pērk)preces.Ietver šādus elementus:pārdevēji,pircēji;preces;tirdzn vieta).
Vajadzību apmierināšanas veidi(maiņas veidi)-pašnodrošināšanās(katrs patstāvīgi sagatavo sev visus nepiecieš.produktus);Decentralizēta maiņa-virziens uz tirgu(diagonāli);Centralizēta-centrā tirgus un tur arī notiek maiņas process).…