Mārketings ir darbība tirgus un pakalpojumu sfēra. Mārketings saka attīstīties 19.g.s . Mārketings pēta pieprasījumu tirgu, vajadzības, cenu lielumu tirgu, preču realizāciju. Tagad tirgu svarīgs ir klients un sociālais labums ko prece dod tirgu.
Katrs uzņēmējs, grib lai viņam būtu labas kvalitātes prece un pieņemama cena tai precei, lai to preci varētu patērēt vairāku sociālu grupu cilvēki.
Mūsdienu strauji attīstītajā tehnoloģiju vidē arvien pieaug preču un pakalpojumu piedāvājums. Šie piedāvājumi bieži ir līdzīgi, tāpēc izšķirošo lomu spēlē mārketinga pasākumi un mārketinga pētījumi. Tagad kad mārketings attīstās strauji uzņēmējiem, mārketinga speciālistiem ir arvien grūtāk ievērot ētiskas normas. Mārketinga menedžeri maldīgi uzskata, ka viss atļautais ir arī ētisks. Ne viss legālais ir ētisks!
Mārketinga ētika — mārketinga speciālistu principi, vērtības, uzvedības normas.
Ētika – tas nav vienkāršs jautājums par likuma ievērošanu. Aplūkosim dažus piemērus, izmantojot mārketinga sastāvdaļu principu:
Reklāma – tiek izmantota patērētāju pievilināšanai, bet tā neievēro ētikas principus, piem., godīgumu.…