Organizācijas un to partneri, mārketinga starpnieki, patērētāji un konkurenti darbojas dažādu spēku un tendenču ietekmētā makrovidē, kas reizē rada jaunas iespējas pilnveidoties, paplašināties, bet tai pašā laika rada draudus. Šīs ietekmes var raksturot kā „nekontrolējamas”, bet tai pašā laikā uzņēmuma ir jābūt lietas kursā par šiem spēkiem un to attīstības tendencēm.
No ekonomiskā aspekta raugoties uzņēmumus un patērētājus arvien lielākā mērā ietekmē tādi globālie spēki kā tehnoloģijas, komunikācija un finanšu darījumi. 1
Strauji attīstošajā globālajā tirgū uzņēmumam ir jāpārrauga seši galvenie aspekti, kas var radīt gan jaunas iespējas attīstībai, gan draudus.
Mārketinga ietekmējošie iekšējās vides faktori:
• institucionālais menedžments;
• finanšu struktūrvienības;
• pētniecības struktūrvienības;
• ražošanas struktūrvienības;
• grāmatvedība.
Mārketinga tiešās ietekmes ārējās vides faktori:2
• Piegādātāji ir uzņēmumi, kuri produktu ražošanu vai citus darbības veidus apgādā ar nepieciešamajiem resursiem- izejvielām, iekārtu, elektroenerģiju, kurināmo.
…