2. STRATĒĢISKĀS PLĀNOŠANAS MĒŖKIS
Stratēģiskās plānošanas mērķis ir pielāgot uzņēmuma biznesu, produktus, pakalpojumus un vēstījumus tā, lai tie ļautu sasniegt peļņu un izaugsmi.
STRATĒĢISKĀS PLĀNOŠANAS TRĪS GALVENĀS SFĒRAS
1. Uzņēmuma investīciju portfeļa vadība
2. Uzņēmuma secīgās puses novērtējums, ņemot vērā tirgus izaugsmes rādītājus un uzņēmuma vietu un atbilstību tirgum.
3. Izveidot katra uzņēmējdarbības virziena stratēģiju kā spēles plānu, lai sasniegtu ilgtermiņa mērķus.
STRATĒĢISKĀS PLĀNOŠANAS ČETRI ORGANIZĀCIJAS LĪMEŅI
1. Korporatīvais līmenis
Atbild par korporatīva stratēģiskā plāna izveidi, kas vada visu uzņēmumu, pieņem lēmumus par resursu sadali, atbild kādus biznesa virzienus sākt un ko likvidēt.
2. Departamenta līmenis
Izveido plānu, kas ietver finansējuma sadali katram biznesa virzienam.
3. Biznesa līmenis
Izveido stratēģisko plānu, lai to īstenotu un gūtu panākumus
4. Produktu līmenis
Izveido mārketinga plānu, lai sasniegtu mērķus tirgū.
MĀRKETINGA PLĀNA DIVI LĪMEŅI
Mārketinga plāns darbojas divos līmeņos:
Stratēģiskajā un
Taktiskajā līmenī
Stratēģiskais mārketinga plāns nosaka mērķa tirgus un vērtības, kas tiks piedāvātas, balstoties uz labāko tirgus iespēju analīzi.
Taktiskajā mārketinga plānā ir precizēta taktika, ieskaitot produkta īpašības, izplatīšanas metodes, pārdošanu, cenu veidošanu, komunikācijas kanālus un servisu.
MĀRKETINGA PLĀNS
Ir galvenais līdzeklis, kas palīdz vadīt un kontrolēt mārketinga centienus.
MĀRKETINGA STRATĒĢIJA MĒRĶTIRGŪ
Veicot segmentu analīzi un vērtēšanu, ir jānolemj, kādu tirgus aizpildīšanas stratēģiju izvēlēties:
Nedifirencētais mārketings. Orientējas uz vispārējām vajadzībām un vēlmēm.
Diferencētais mārketings. Uzņēmums darbojas noteiktos tirgos segmentos un ražo speciāli tiem.
Koncentrētais mārketings. Vienots mārketinga pasākumu komplekss uz dažiem segmentiem. …