Tieši informācijas par franšīzi trūkuma dēļ potenciālais franšīzes ņēmējs var noslēgt sev neizdevīgu līgumu, kurš viņam būs jāpilda, pat ciešot zaudējumus. Sniedzot informāciju par franšīzi, ir jāsaprot, ka franšīzes līguma priekšmets ir konfidenciāla rakstura informācija, kurai ir sava materiālā vērtība un kura nav pieejama bez maksas, jo, ja tādu informāciju publiskotu, zustu nepieciešamība noslēgt franšīzes līgumu, turklāt intelektuālā īpašuma objekts kļūtu par publiski pieejamu informāciju. Līdz ar to valstu likumdošanā detalizēti jāparedz, kāda informācija par franšīzi un franšīzes līgumu ir jāsniedz potenciāliem franšīzes ņēmējiem, saglabājot franšīzes priekšmeta konfidenciālo raksturu. Tā kā franšīzes līguma priekšmets bieži vien ir intelektuālā īpašuma objekti, kas padara franšīzi par ekskluzīvu un neatkārtojamu salīdzinājumā ar citiem komercdarbības veidiem, intelektuālā īpašuma likumdošanas bāze aizņem svarīgu vietu ne tikai franšīzes izpratnē, bet arī franšīzes līgumā.
Plusi no franšīzes pirkšanas:
• Atpazīstamība un vieta tirgū;
• Pieeja tehnoloģijām un darbības metodēm;
• Izveidota informatīvā bāze, pieejami reklāmas materiāli;
• Apmācība, tehniskais un komerciālais atbalsts;
• Intelektuālā īpašuma izmantošanas iespēja.
Mīnusi franšīzei:
• Atkarība no franšīzes devēja;
• Franšīzes izmaksas (maksājumi);
• Negatīvais citā līdzvērtīgā franšīzes ņēmēja uzņēmumā iespaido pārējos franšīzes ņēmējus;
• Vietējā situācija (kultūras īpatnības, tradīcijas, reliģija, valoda un tamlīdzīgi) var radīt atšķirīgus nosacījumus.
…