Nespēja iet kopsolī ar tirgus vajadzībām, vēlmēm, iekāri un alkām ir labākais veids, kā zaudēt esošos klientus un līdz minimumam samazināt iespējas piesaistīt jaunus. Nespēdami radīt produktus un pakalpojumus, kas atbilstu klientu nepieciešamībām un vēlmēm, kas pagaidām nemaz vēl nepastāv vai par kurām klients nav pat nojautis, līdz tās atklājas jaunajos produktos, uzņēmumi attapsies spraigā sacensībā ar savu agresīvāko konkurentu.
Līdzekļu atvēlēšana esošo klientu noturēšanai ir galvenā uzņēmuma pētījuma prioritāte. Tātad, nosakot pētījuma prioritātes, ir vērts vispirms atvēlēt līdzekļus esošo klientu izpētei. Esošo klientu un kompānijas savstarpējās attiecības, liek klientiem vairāk ieklausīties, kad kompānijai ir kaut kas sakāms. Ir daudz vieglāk iedrošināt jau esošu klientu iegādāties papildu produktus no konkrētās produktu līnijas, iegādāties tos pašus produktus biežāk, izmēģināt jaunus produktus vai plašāk izmantot uzņēmuma sniegto pakalpojumu priekšrocības nekā atrast pilnīgi jaunus klientus. Pieņemot, ka uzņēmumam ir potenciālas iespējas pārdot klientiem vairāk, ir svarīgi izpētīt, kurām klientu grupām ir vislielākais potenciāls nodrošināt papildu pārdošanas apjomus.
Sastādot sarakstu ar pētījuma prioritātēm, nākamais ir pētījums par to, kā piesaistīt sev konkurentu klientus. Un tas jāveic, kad ir nostiprinātas attiecības ar esošajiem klientiem. Mēģinot piesaistīt konkurentu klientus, tiek veikti tādi paši pētījumi, kādi izmantoti uzņēmuma esošo klientu pētīšanai. Šāds pētījums var kļūt par ceļu karti visefektīvāko stratēģiju meklējumos, lai noteiktu, kuri konkurenti ir visievainojamākie, kā arī lai izvēlētos visneatvairāmākos vēstījumus, kas pārliecinātu konkurentu klientus pāriet pie jūsu uzņēmuma.
…