Pēc definīcijas, ko izveidojusi Amerikas Mārketinga Asociācija (AMA) - mārketinga pētījums ir funkcija, kas tirgotāju sasaista ar patērētāju, pircēju un sabiedrību ar to informāciju, ko lieto, lai identificētu un definētu mārketinga iespējas un problēmas, radītu, uzlabotu un novērtētu mārketinga darbības un sekotu līdzi mārketinga izpausmēm, kas tādejādi uzlabo izpratni par mārketingu kā procesu. Būtībā var teikt, ka mārketinga pētījumi ir uzņēmuma formālā komunikācijas saikne ar potenciālo pircēju un vidi. Līdz ar to, var secināt, ka tirgus jeb mārketinga pētījumi ir nepieciešami, lai radītu saikni ar esošajiem vai potenciālajiem klientiem, tādejādi palīdzot uzņēmuma sasniegt savus nospraustos mērķus. Klientu viedoklis piešķirs objektivitāti un plašumu ikviena uzņēmuma mārketinga lēmumos, padarot tos daudzkārt veiksmīgākus. Tādejādi mārketinga pētījumi ir kā rīks mārketinga menedžera lēmuma pieņemšanas procesā, tie ir neatraujams elements no paša mārketinga.
Tomēr ne visās situācijās ir vērtīgi un uzņēmumam izdevīgi veikt tirgus pētījumu. Lai to noskaidrotu, pirms sākt plānot pašu pētījumu, ikvienam uzņēmuma vadītājam, kurš grasās risināt kādu mārketinga problēmu, pasūtot mārketinga pētījumu, vispirms ir svarīgi atbildēt uz vairākiem jautājumiem, sākot ar - kāpēc pētījums tiks veikts, beidzot ar to, ko vispār iesāks ar pētījuma rezultātiem. Šādu pārdomu rezultātā tiks ievērota pētījuma loģika, jo ne visas mārketinga problēmas ir atrisināmas, iegūstot informāciju no mārketinga pētījumiem. Brīdī, kad problēma tiek definēta ir svarīgi uz to paraudzīties plašāk, jo ļoti iespējams, to var atrisināt bez pētījuma. Un vēl svarīgi ir apdomāt, vai īsto problēmu var atrisināt izmantojot pētījumu.