Pastāv 5 alternatīvas koncepcijas, uz kurām organizācijas veic savu mārketinga darbību:
1.Produkcijas koncepcija;
2.Produkta koncepcija;
3.Pārdošanas koncepcija;
4.Pircēja koncepcija;
5.Sociālā mārketinga koncepcija.
Pēc grāmatas (Praude, Beļčikovs, 1999) autoru domām, kas balstās uz zinātnieku atziņām, koncepcijas var sadalīt pa periodiem, kuros kāda no minētajām koncepcijām var būt dominējoša:
1860.-1920. – produkcijas koncepcijas ēra,
1920.-1960. – produkta un pārdošanas koncepcijas ēra,
1960.-1990. – pircēja koncepcijas ēra,
Kopš 1990. – sociālā mārketinga ēra.
Produkcijas koncepcija ir viena no senākajām, ko lietojuši pārdevēji, un paredz, ka pircējs priekšroku dod plaši pieejamai produkcijai par zemām un mērenām cenām. Tiek celta ražošanas efektivitāte un pilnveidota sadales sistēma. …