Konspekts
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Mārketinga koncepcijas. Cenu veidošanas stratēģijas un me...-
Mārketinga koncepcijas. Cenu veidošanas stratēģijas un metodes
Produkta koncepcijas piemērs:
Uzņēmums SIA „Double Coffee” ir viena no populārākajām atpūtas un jaukas pasēdēšanas vietām visā Rīgā. Uzņēmums pastāv aptuveni astoņus gadus un ir iemantojis sev daudzus pastāvīgus un jaunus klientus. “Double Coffee” ir tīkls gan ar restorāniem, gan ar bāriem. Rīgā ir 18 restorāni, kur tiek piedāvāts plašs ēdienu klāsts un kur var nobaudīt kvalitatīvu un tikai „Double coffee” raksturīgu kafiju. Double Coffee tiecas produkcijas sortimentā iekļaut visas pasaules garšas. Šie restorāni ir vairāk orientēti uz plašu ēdienu klāstu. “Double Coffee” lielu vērību savā piedāvājumu klāstā pievērš ēdiena izskatam, izsmalcinātībai un kvalitātei, uz kā pamata arī cenas ir atbilstošas,- respektīvi, salīdzinoši augstas. Esot vienīgais restorāns, kas piedāvā visa veida kafijas, atspirdzinošos dzērienus, izsmalcinātus un daudzveidīgus ēdienus “Double Coffee” neapšaubāmi piesaista klientus un ir spēcīgs konkurents.
Pārdošanas koncepcijas piemērs:
Kā spilgtākos pārdošanas koncepcijas pārstāvjus var minēt tos daudzos uzņēmumus, kas nemitīgi, atkārtoti un ilgstoši reklamē savu produkciju televīzijā, laikrakstos un dažāda veida bukletos, piedāvājot neskaitāmas privilēģijas tiem, kas izdarīs izvēli par labu viņu ražojumiem. Kā viens no tādiem uzņēmumiem ir minams uzņēmums, kas izplata Dormeo matračus. Tie tiek reklamēti diennaktīm izteikti garās reklāmās, kurās gan tiek stāstīts par matraču labajām īpašībām, gan arī izmantotas cilvēku atsauksmes un labās pieredzes izklāsti, kā arī tiek piedāvātas atlaides, piegādes mājās, iespējas atgriezt produktus, ja tie nesniedz gaidīto apmierinājuma līmeni utt.…
Mārketinga koncepcijas. Mārketinga koncepcija ir vispārējas pieejas uzdevumu atrisināšanai, lai sasniegtu vēlamo noieta līmeni dažādos tirgos; šo uzdevumu risināšanas principi, kas ir mārketinga vadības pamatā. Lai saprastu, kuru no koncepcijām jāizvēlas tirgvedības darbības vadībā, jāsalīdzina un jāizvērtē organizāciju, klientu un sabiedrības intereses, jo tās bieži nostājas cita pret citu. Pastāv piecas dažādas koncepcijas, kuras uzņēmumi izmanto par pamatu savā darbībā: •Produkcijas koncepcija •Produkta koncepcija •Pārdošanas koncepcija •Pircēja koncepcija •Sociālā mārketinga koncepcija ...... Cenu veidošanas stratēģijas mārketingā. Cena ir ekonomiska kategorija, kas ļauj netieši izmērīt sabiedriski nepieciešamo darba laiku, kas iztērēts preces ražošanai. Preču attiecībās cena ir saistošais posms starp ražotāju un patērētāju, tā ir mehānisms, kas nodrošina līdzsvaru starp pieprasījumu un piedāvājumu, tātad, starp cenu un vērtību. Cena – tas ir vienīgais mārketinga kompleksa elements, kas ir saistīts ar ienākumiem, jo visi pārējie (produkta izstrāde, sadale un virzīšana tirgū) tikai palielina uzņēmumu izmaksas. Turklāt, cena – tas ir pats elastīgākais mārketinga elements, atšķirībā no pārējiem, kuru izmaiņu ierobežo produkta raksturojumi un daudzi ārējie faktori. Cenu veidošana ir cenu precēm un pakalpojumiem veidošanas process. Pastāv divas galvenās cenu veidošanas sistēmas: tirgus cenu veidošana, kas funkcionē uz pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbības pamata, un centralizētā valsts cenu veidošana, kad cenas nosaka valsts iestādes. Pie tam izmaksu cenu veidošanas ietvaros cenas veidošanas pamatā tiek iekļautas ražošanas un apgrozības izmaksas. ...... Cenu veidošanas metodes. Cena ir galvenais stimuls gan pircējam, gan pārdevējam, tā tirgū pilda vairākus uzdevumus: • nosaka pārdevēja un pircēja rīcību (augsta cena stimulē ražotāju ražot vairāk, bet ierobežo pircēju iegādāties preci, un otrādi – zema cena vilina pircēju pirkt vairāk, bet ražotāja interesi mazina, jo nesola lielu ienākumu); • informē ražotāju (tirgotāju) par iespējamo ienākumu pārdodot preci; • sniedz informāciju pircējiem par nepieciešamajiem ienākumiem preces iegādei. Lai gan cenas līmenis ir pircēju un pārdevēju “vienošanās” rezultāts, sākotnēji to nosaka ražotājs (tirgotājs) minimālās “izmaksu” cenas un maksimālās (pieprasījuma pirktspējas līmenī) cenas robežās. Kā neatkarīgie faktori darbojas konkurentu cenas un dotās preces aizstājēj preču cenas, tāpēc ražotājs (tirgotājs) cenu politikā vadās vismaz no viena vai vairākiem minētajiem faktoriem, izvēloties konkrētas preces cenu. Lai gan katrs uzņēmums izvēlas konkrētu metodi, pastāv noteikti cenu veidošanas principi;
- Mārketinga jēdziens
- Mārketinga koncepcijas. Cenu veidošanas stratēģijas un metodes
- Preču cenu veidošana
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mārketinga jēdziens
Konspekts augstskolai3
-
Preču cenu veidošana
Konspekts augstskolai4
-
Konspekts mārketingā
Konspekts augstskolai24
-
Tirgvedība II. Cenu veidošana
Konspekts augstskolai1
-
Cenu veidošanas metodes, stratēģijas un taktikas
Konspekts augstskolai2