1. Preces potenciālie pircēji, līdzšinējie lietotāji, lēmuma pieņēmēji vai cilvēki, kas ietekmē tā pieņemšanu. Mērķauditorija nosaka ko teikt, kad teikt un kā vārdā teikt.
2. Vēlamā atbildes reakcija.
Pirkums – ilgstošs lēmuma pieņemšanas process. Jāzina, kurā stadijā mērķauditorija ir. Ir 6 stāvokļi:
1) informētība (kompetence) – vismaz nosaukumu zina vai neko, vai vairāk.
2) zināšana – zina kādas īpašības, īpatnības.
3) attieksme – no ļoti negatīvas līdz ļoti labvēlīgai. Ja nelabvēlīga attieksme ir trūkumu dēļ, tie vispirms jānovērš, tikai pēc tam var runāt par labajām pusēm.
4) priekšrokas došana.
5) pārliecība – varbūt domāju, ka tas ir vislabākais, bet man nevajag vispār.
6) pirkuma izdarīšana – mēģina “pagrūst” uz pirkumu – galējo soli.
Šie stāvokļi parasti noved pie 3 etapiem:
- izzināšana (1,2)
- emocijas (3,4,5)
- rīcības izpausmes (6)
Komunikatoram jāizzina, kurā etapā ir patērētāju pamatmasa, un jāizstrādā komunikācijas kampaņa, kas “pagrūdīs” uz nākamo.
3. Ziņojuma izvēle.
Ideālā variantā ziņojums piesaista uzmanību, rada (notur) interesi, rada vēlēšanos un mudina veikt darbību – AIDA modelis.
Ziņojuma radīšanai jārisina trīs problēmas:
1) ko teikt – ziņojuma saturs.
…