1. Kāpēc dažādas mārketinga komunikācijas, to realizēšanas laikā var ieņemt plānoto vai neplānoto ziņojumu formu?
Ieplānotie mārketinga ziņojumi ir kad uzņēmuma speciālisti veido un nodod informāciju par īpašajiem piedāvājumiem mērķauditorijai, piemēram, izmatojot reklāmu, tiešo mārketingu, tiešo pārdošanu un citus plānoto ziņojumu nodošanas avotus. Līdz ar to tiek noturēta esošo un potenciālo pircēju uzmanība, un viņi patstāvīgi var izdarīt izvēli, kas ir labvēlīga uzņēmumam.
Neplānotie mārketinga ziņojumi ir kad ziņojumi lielā mērā ietekmē patērētāju rīcību, bet mārketinga speciālisti tos nevar paredzēt un izplānot, piemēram, apkalpojošā personāla uzvedība un kompetence, vai iespēja pie tirdzniecības vietas novietot automašīnu. Tiek piesaistīta pircēju uzmanība, bet ne vienmēr tā var būs labvēlīga un nebojāt uzņēmuma reputāciju.
2. Nosaukt 2 konkrētus piemērus plānotai komunikācijai un izanalizēt.
1.piemērs. Uzņēmums “Douglas” izmantojot tiešā mārketinga principu izsūta klientiem SMS ar īpašo piedāvājumu, piemēram, “D&G” atlaide -20% tieši šodien.
– Izsūtītais SMS mērķis bija katru klientu ieinteresēt piedāvājumā vairāk, jo klients tika uzrunāts individuāli caur SMS, iespējams klienti gribēja tieši kādu no “D&G” produktiem, bet gaidīja atlaidi un nebija ieinteresēts radio, televīzijas vai avīžu reklāmās. “Douglas” uzdevums ir stimulēt klientus pirkt preci. Cilvēki dalās ar saņemto informāciju, ja tā ir izraisījusi pozitīvas emocijas un tādā veidā uzņēmums “Douglas” piesaista gan klientu, gan klientu paziņu interesi. “Douglas” saņem vairāk potenciālos klientus un pirkumus.