1.Mārketinga būtība.
Izpētīt un noteikt viss labāko un viss efektīvāko preču un pakalpojimu pārdošanas tirgu.
2.Vajadzība, pieprasījums, produkts.
Mārketinga būtības elementi (vai mārketinga pētīšanas un vadīšanas objekti)
Vajadzība: Prasība pēc kautkā
Pieprasījums: Naudas izteiksmē izteikta vajadzība.
Produkts: Tas ir viss kas radīts darba rezultātā, spēj apmierināt petērētāju vajadzības un tiek piedāvāts tirgū.
3.Maiņa, darījums.
maiņa: vēlamā produkta iegūšana maiņas procesā pret citu preci vai maksāšanas līdzekli.
Darījums: Vēlamo produktu iegūšana ievērojot noteiktus nosacījumus.
4.Mārketinga mērķi.
1.Patēriņa palielināšana
2.Patērētāju vēlmju un vajadzību apmierināšana
3.Produktu izvēles dažādība
4.Dzīves līmeņa paaugstināšana
5. Mārketinga darbības koncepcija.
Koncepcija: sistematizēti un apkopoti uzskati par kādu parādību vai processu.
Koncepcijas veidi.
1.Produkcijas koncepcija – pieejama produkcija par zemām & mēranām cenām
2.Produkta koncepc. –priekšroka produkta kvalitātei.
3.Pircēju koncepc. – izzināt pircēju vajadzības un vērtējumu.
4.Pārdošanas koncepc. - nepārtraukti veic preču virzīšanu tirgū un realizācijas stimulēšanu.
5.Sociālā mārketinga koncepc. – pēc produkta patēriņa novērš kaitīgās sekas.
6. Sociālā koncepcija.
Ar šīs koncepc. Palīdzību cenšas noteikt un apmierināt pircēju vajadzības un vēlmes daudz efektīvāk par konkurentiem, ņemot vērā visas sabiedrības labklājības attīstības intereses.
Koncepcijas pamatuzdevumi.
ievērot sabiedrības intereses.
Apmierināt pircēju vajadzības.
Palielināt peļņu.…