7. Cenu stratēģijas (krējuma nosmelšana, tirgus iekarošana, cenu diferencēšana,
psiholoģiskās cenas).
Cenu stratēģijas ir orientētas uz pozīciju, veidojot un aprēķinot bāzes cenas ilgtermiņa un vidēja termiņa periodā = ILGTERMIŅA UN VIDĒJA TERMIŅA LĒMUMI, KAS SAISTĪTI AR CENU NOTEIKŠANU UN IZMAINĪŠANU.
“Krējuma nosmelšana” jeb premiālā cenu veidošanas stratēģija – tā ir cenu noteikšana daudz augstākā līmenī par to, kādu (pēc pircēju vairākuma domām) vajadzētu noteikt precei, ņemot vērā tās ekonomisko vērtību. Lietojot šo stratēģiju, lielu peļņu var gūt, realizējot preces šaurā tirgus segmentā.
Neitrālā cenu veidošanas stratēģija – cenu noteikšana, pamatojoties uz tādu attiecību “cena / vērtība”, kāda atbilst lielākajai daļai tirgū pārdodamajām analoģiskajām precēm.
Iespiešanās cenu veidošanas stratēģija – cenu noteikšana daudz zemākā līmenī par to, kādu (pēc pircēju vairākuma domām) vajadzētu noteikt precei, ņemot vērā tās ekonomisko vērtību. Lietojot šo stratēģiju, peļņu var gūt, palielinot realizējamo preču daudzumu un palielinot savu tirgus daļu.
8. Mazumtirdzniecības būtība un funkcijas.
Mazumtirdzniecība ir jebkura darbība, pārdodot preci vai pakalpojumus tieši galīgajam pircējam viņa personīgām, nekomerciālajām vajadzībām
Funkcijas:
• piegādāt dažādas preces pircējiem izdevīgā vietā un laikā un pareizajā sortimentā;
• apkalpot pircējus un konsultēt tos;
• izpētīt pircēju vajadzības;
• rosināt ražotājus pielāgoties tirgus pieprasījuma izmaiņām;
• veicināt jauna pieprasījuma rašanos u.c..
…