Mārketinga informācijas sistēma uzņēmumā it neatņemama sastāvdaļa, ja vēlas iegūt tādas priekšrocības kā precīzāk novērtēt uzņēmuma darbību; izstrādāt mārketinga plānu, politiku, ar kuru palīdzību tiktu pieņemti daudz efektīvāki lēmumi; novērtēt priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem, kas vispirms prasa konkurentu izpēti, kā arī prognozēt ārējās vides izmaiņas; samazināt riska pakāpi; izstrādāt efektīvu reklāmu, piesaistīt pircēju piesaistīšanu, iespaidojot viņu attieksmi. A/s Hansabanka izmanto gan primāros, gan sekundāros datus. Sekundārie dati, kas ir „otrreizējā” informācija, dažādi katalogi, izstādes, statistikas dati par citu banku darbību, par patērētāju ieradumiem, par ekonomisko, sociālo stāvokli Latvijā, dažādus komercizdevumus, kurus plaši izmanto bankas darbinieki, kā arī internets, ar kura palīdzību bankas darbinieki atvieglo savu ikdienas darbu, jo ir izveidots intranets. Primārie dati ir informācija, kas ir būtiski nepieciešami mārketinga pētījumu vajadzībām, šie dati tiek iegūti ar novērošanas metodi, dažādām aptaujām un eksperimentiem. Bankas darbinieki, ieviešot jaunu pakalpojumu, vēro pircēju attieksmi pret to, kā arī eksperimenti tiek veidoti, lai saprastu, cik ātru un efektīvi gan darbinieki, gan klienti spēj adaptēties inovitātēm. Būtisks informācijas avots ir arī patērētāju datu bāze, kas sniedz pietiekami daudz statistikas informācijas, kas nepieciešamas nosakot mērķa tirgu. Uzņēmuma efektivitāti sekmē arī intelektuālā informācija, tāpēc arī Hansabanka ir izveidojusi mācību centru, lai sagatavotu jaunos darbiniekus un pilnveidotu jau esošo darbinieku zināšanas.
2.
Bankas produktu pircēju rīcības faktori:
• ekonomiskie faktori, kas ietekmē visus pārējos cilvēka rīcības faktorus, jo to nosaka pircēja pirktspēja, ienākumu līmenis, kas arī nosaka nepieciešamību pēc bankas produktiem. …