Mārketinga vide ir organizācijas darbību ietekmējošo labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kuri izraisa nepieciešamību tos izmantot vai pārvarēt, lai īstenotu mārketinga mērķus.
Mārketinga iekšējā vide veidojas no tā, ka organizācijai, īstenojot savus mērķus un veicot dažādas darbības, tajā pat laikā ir jāņem vērā arī ražošanas, finansu, grāmatvedības u.c. darbības.
Mārketingu ietekmējošie iekšējie vides faktori ir:
Institucionālais menedžments- neliela administrācijas grupa, kas kontrolē organizācijas darbību, pieņem lēmumu par jauno objektu radīšanu, jaunu tirgu apgūšanu, jaunu produktu veidu ražošanu utml. No šīs grupas galvenokārt atkarīga lēmumu pieņemšana par mārketinga darbībām;
Finanses- finansu dienests ir atbildīgs par dažādo biznesa darbības rentabilitātes vērtējumu, kā rezultātā var rasties konflikts par mārketinga izmaksu palielināšanu, nesaskatot šīs darbības nozīmīgumu. Konfliktu var atrisināt par labu vienam no dienestiem(finansu vai mārketinga), analizējot galarezultātu.…