Mārketiga process ir uzņēmuma stratēģijas plānošanas un vadīšanas sastāvdaļa, līdz ar to mārketinga process iekļauj galvenās sastāvdaļas – produkts, uz ko orientējas, tā realizācija, aktivitātes attiecībā uz produkta realizāciju, mārketings – kā sākuma posms stratēģiskajā plānošanā.
Mārketinga process sevī ietver mārketinga iespēju analīzi, mēķtirgus noteikšanu, mārketinga darbību plānošanu un realizāciju mērķtirgū un mārketinga vadīšanu.
Mārketinga iespēju analīze ietver patērētāju vajadzības un rīcību izpēti un uzņēmuma iespēju apmierināt tās vajadzības labāķ un intensīvāk nekā konkurenti.
Pētījumi – tā ir mārketinga starta pozīcija uzņēmumā.
Tirgus izpēte ietver sevī noteiktus principus, metodes, paņēmienus:
problēmu noskaidrošanas metode (paredz patērētāju aptaujas izmantošanu u.c. paņēmienus, lai noskaidrotu par produktu lietošanas problēmām, noskaidro neapmierinātības iemeslus)
ideāla atrisinājuma metode (paredz patērētāju aptaujas izmantošanu u.c. paņēmienus, lai noskaidrotu ideālu priekšstatu par produktiem)
patēriņa ķēdes metode (paredz patērētāju aptauju izmantošanu u.c. paņēmienus, lai pēc tam sastādītu patērētāju secīgas darbības; iegādājas, lieto un likvidē produktus. )…