Ieejot starptautiskajā tirgū firmai nākas saskarties ar dažādu lēmumu pieņemšanu, un, lai spētu pieņemt pareizus lēmumus, ir nepieciešama attiecīga informācija. Ir vairāki globālā mārketinga lēmumi, un katrs no tiem pieprasa savdabīgu informāciju. 1
• Izlemjot, vai vispār internacionalizēties, ir nepieciešams novērtēt attiecīgās firmas produkta globāla tirgus iespējas (globālo pieprasījumu), nodot menedžmentu internacionalizēties, novērtēt firmas konkurētspēju starptautiskā mērogā kā arī izanalizēt vietējā pret starptautiskā tirgus iespējām.
• Izlemjot, kurā tirgū ieiet, jāzina potenciālā tirgus vietu globālajā tirgū mērogā, vietējos konkurentus, politiskos riskus, tirdzniecības barjeras, kā arī kultūras/psihiskās distances, pieņemot jaunu tirgu.
• Lemjot, kā ieiet ārzemju tirgū, jāzina produkta sastāvs (standarts pret kompleksu), tirgus lielums, segmenti, potenciālo starpnieku uzvedība, vietēju konkurentu uzvedība, transporta izdevumi, un valdības pieprasījumi.
• Projektējot globālā mārketinga programmu, nepieciešams iegūt informāciju par patērētāju uzvedību, konkurences pieredzi, pieejamajiem izdales kanāliem, kā arī preses un virzības kanālus.
• Īstenojot un kontrolējot mārketinga programmu, nepieciešams sekot informācijai par pārrunu stiliem dažādās kultūrās, produktu tirdzniecību līniju un tirdzniecības paātrināšanas tipiem valstī un reģionā, izdales robežām un tirgus mārketinga izmaksām.
Mārketinga informācijas sistēma (MIS) ir pastāvīgi funkcionējoša un savstarpēji saistīta cilvēku, iekārtas un darbību sistēma, kas paredzēta informācijas vākšanai, apstrādei, analīzei, novērtēšanai un sadalei pēc vietas, laika un precizitātes, lai pieņemtu lēmumus mārketinga jomā. Mārketinga sistēmas pamatelementi ir pastāvīgi funkcionējoša un savstarpēji saistīta cilvēku, iekārtas un darbību sistēma, kas paredzēta informācijas vākšanai, apstrādei, analīzei, novērtēšanai un sadalei pēc vietas un laika, lai pieņemtu lēmumus mārketinga jomā. 2
…