Savā darbā es gribu apskatīt mārketinga jēdzienu, būtību, mārketinga attīstību 20. un 21. gadsimtos, iepazīties ar mārketinga koncepcijām un noteikt mārketinga mērķus atkarībā no mārketinga veida, t.i. no pieprasījuma.
Lai labāk izprastu mārketinga būtību, ir jāizpēta mārketinga pamatelementi. Mārketinga pamatelementi ir mārketinga pētīšanas un vadīšanas objekti. Šie pamatelementi ir šādi:
vēlmes. Vēlme ir cilvēka iekšējā tieksme (cenšanās) pēc kaut kā;
vajadzības. Vajadzība ir vēlmes īpaša forma, kas ir atkarīga no sabiedrības sociālās kultūras līmeņa un cilvēku personiskajām īpatnībām;
pieprasījums. Pieprasījums ir naudas izteiksmē izteikta vajadzība;
produkti. Produkts ir viss, kas var apmierināt patērētāju vajadzības (pieprasījumu) un tiek piedāvāts tirgū;
patērētāja vērtējums. Patērētāja vērtējums ir atzinums par produkta vērtību atbilstoši konkrētas vajadzības apmierināšanas pakāpei. Patērētājs salīdzina produkta patēriņa vērtību ar savām izmaksām, iegūstot un patērējot šo produktu. Produkta lietošanas vērtība ir labumu un izdevīgumu kopums, kuru patērētājs vēlas iegūt patēriņa procesā. Patērētāja izmaksas ietver samaksāto cenu par produktu, iztērēto laiku, piegādi, morālo pusi (gandarījums) u.c. izmaksas, iegūstot un patērējot produktu;
maiņa. Maiņa ir vēlamā produkta iegūšana pret citu produktu vai maksāšanas līdzekļiem. Maiņas nosacījumi: jābūt diviem dalībniekiem, kuri var brīvi pieņemt lēmumus par produkta pirkšanu un pārdošanu un kuri uzskata par lietderīgu veikt darījumus, katram dalībniekam ir savs produkts, ko viņš vai viņa spēj piegādāt paredzētajā vietā;
darījumi. Darījums ir vēlamo produktu iegūšana, ievērojot noteiktus nosacījumus. Darījuma nosacījumi: katram dalībniekam ir derīgi un vērtīgi produkti, saskaņoti juridiskie nosacījumi, saskaņots izpildes termiņš, saskaņota produkta cena, produktu realizācijas vieta;…