Montesori pedagoģijas pamatprincipi
Bērnam ir sava Dabas dota attīstības programma.
Bērns mācās, aktīvi darbojoties.
Bērnam nepieciešama attīstoša vide, kurā viņš varētu apmierināt savu kāri pēc pasaules izzināšanas neatkarīgi no pieaugušā.
Pieaugušais (pedagogs) palīdz bērnam apgūt jaunas iemaņas, izdarīt atklājumus, taču nedara to bērna vietā.
Sensitīvie periodi ir laika posmi, kad bērns ar īpašu interesi darbojas ar lietām, kuras ir nepieciešamas noteiktu spēju attīstībai.
Pirmsskolas vecumā (līdz 6 gadiem) pasaules iepazīšanā noteicošā loma ir sajūtām.
Īpaši mācību materiāli radīti, balstoties uz bērnu novērojumiem un pētījumiem par bērnu attīstību un psiholoģiju. Tie veidoti tā, lai bērns spētu pats pamanīt savas kļūdas un tās labot.
Montesori vidē bērns var brīvi izvēlēties sev nodarbošanos, bet viņam jāspēj arī uzņemties atbildību un ievērot noteikumus.