UZDEVUMU NOSTĀDNE
1. uzdevums.
Studentam ir jāizvēlas praktiska problēma, kurā viņš jūtas eksperts (izņemot mobilos telefonus, automašīnas un datortehnikas sastāvdaļas). Ir jāapraksta izvēlētā problēma, jākonstruē problēmas stāvokļu telpa, ņemot vērā atbilstošā varianta ierobežojumus, jāaprēķina izveidotās stāvokļu telpas vidējais zarošanās koeficients.
2. uzdevums.
Jāaprēķina dažādu stāvokļu telpu sarežģītība, izmantojot atbilstošajā variantā dotās L un B vērtības, kā arī obligāti ir jāizmanto tās B un L vērtības, kas iegūtas pirmajā uzdevumā konstruētajai stāvokļu telpai. Tādējādi, aprēķins ir jāveic trīs dažādām vidējā zarošanās koeficienta B vērtībām, trīs reizes mainot līmeņu skaitu L. Iegūtie rezultāti ir jāatspoguļo tabulā, kā arī ir jāattēlo visas trīs līknes vienā grafikā, par pamatu grafiku konstruēšanai izmantojot logaritmisku skalu. Ņemot vērā iegūtos rezultātus un izveidotās līknes, ir jāveic pētījums, kā mainās ģenerēto stāvokļu skaits.
3. uzdevums.
Pirmajā uzdevumā konstruētajai stāvokļu telpai, lietojot sarakstus OPEN un CLOSED, ir jārealizē variantā norādītā "aklās" pārmeklēšanas metode, fiksējot atrisinājuma atrašanai nepieciešamo iterāciju skaitu.
Piezīme: Studentam ir jāievēro, ka varianta datos vienmēr ir dots pārmeklēšanas mērķis, kas gadījumā, ja ir jārealizē no mērķa virzīta pārmeklēšana, nesakrīt ar problēmas mērķi.
4. uzdevums.
Pirmajā uzdevumā konstruētajai stāvokļu telpai, jākonstruē heiristiskā novērtējuma funkcija. Jāpaskaidro lieluma h(n) semantiskā jēga, vērtību skala un skaitliskās vērtības izvēle katrai virsotnei, kā arī iegūtās heiristiskā novērtējuma funkcijas vērtības ir jāatspoguļo uz attēla, kas atbilst pirmajā uzdevumā konstruētajai stāvokļu telpai.
5. un 6. uzdevumi.
Pirmajā uzdevumā konstruētajai stāvokļu telpai jārealizē divas variantā norādītās heiristiski informētas pārmeklēšanas stratēģijas, lietojot sarakstus OPEN un CLOSED. Jāfiksē nepieciešamo iterāciju skaits katrai no stratēģijām, un pārmeklēšanas rezultāti jāsalīdzina ar trešajā uzdevumā iegūtajiem rezultātiem (mērķa atrašanai nepieciešamo iterāciju skaitu).
…