Makrovide ļoti lielā mērā ietekmē uzņēmuma darbības efektivitāti un vispār uzņēmuma spēju eksistēt. Makrovide ir vienāda visā valstī, to nevar ietekmēt neviens no mums. Makrovide – tā ir ārējās vides komponenti, kuri pozitīvi vai negatīvi ietekmē mārketinga sistēmas vadīšanu. Tie ir: ekonomiskā vide, politiskā vide, tiesiskā vide, likumdošana, sociālā vide, tehnoloģiskā vide, fiziskā vide, institucionālā vide.
Viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē lauku tūrisma uzņēmumu darbību ir ekonomiskais faktors.
Iedzīvotāju pirktspēju un ienākumu līmeni raksturo tas, ka lauku tūrisma māju klienti ir ģimenes ar vidējiem ienākumiem, tā saucamais, vidējais slānis. Savukārt, pēc tā, ka lauku tūrisma mājās atpūšas galvenokārt viesi no Rīgas, liecina par to, ka tieši Rīgā ir visvairāk iedzīvotāju ar vidējiem un lielākiem ienākumiem. Jo labāks valstī ir ekonomiskais stāvoklis, jo ir lielākas algas iedzīvotājiem – jo vairāk cilvēki var izmantot līdzekļus atpūtai.…