Izvērsts konspekts
Ievads – Skolotājs sasveicinās ar skolēniem. Skolotājs pastāsta skolēniem, ka stundas tēma ir kartupeļi. Skolotājs pastāsta skolēniem, ka stundas uzdevums ir papildināt zināšanas par kartupeļiem un pašiem praktiski pagatavot kādu kartupeļu ēdienu. Skolotājs pastāsta skolēniem, ka stundas mērķis ir izpildīt stundas uzdevumus, lai varētu iegūtās zināšanas izmantot mājturības stundās un ikdienā.
Lekcija – Skolotājs stāsta par kartupeļiem, to īpašībām un daudzveidību. . Skolēni klausās un pieraksta nozīmīgāko.
Praktiskais darbs – Skolēni sadalās grupās kā norunāts jau iepriekšējā stundā un skolotāja pavadībā sāk gatavot kartupeļu ēdienus. Skolēni strādā pa trim. Skolotājs pamāca kā ātrāk un pareizāk, mazgāt un mizot dārzeņus, kad kartupeļus drīkst vārīt ar visām mizām un kad nē. Skolotājs visu laiku seko līdzi ēdienu gatavošanai, nepieciešamības gadījumā palīdz skolēniem un atbild uz viņu jautājumiem. Pēc ēdienu pagatavošanas visi kopīgi sakārto darba vietu.
Diskusija – Pēc praktiskā darba skolēni skolotāja pavadībā uzklāj galdu atbilstoši visiem galda klāšanas principiem. Kad tas izdarīts, visi kopīgi bauda pagatavotos ēdienus un kopīgi dalās ar ēdienu receptēm gatavošanas laikā piedzīvoto. Kopīgi apspriež ēdiena gatavošanas procesu, problēmas ar kurām saskārās gatavojot un citu noderīgu informāciju. Pēc kopīgas ēdiena degustēšanas skolotājs un skolēni novāc galdu un nomazgā traukus.
…