Senāk cilvēki nodeva savas zināšanas no paaudzes uz paaudzes, bet mūsdienās šis informācijas apjoms ir tik liels, ka cilvēks nespēj to visu uztvert un atcerēties. Nepieciešama ir informācijas atlase un veidot izpratni par lietām, bērniem jāmācās pamatprasmes – domāt, analizēt, sintezēt. Jānošķir kādas zināšanas bērniem ir jāiegaumē (pamatzināšanas un pamatprasmes), bez kurām nevar veidoties pareizs priekšstats par pasauli, zinātni utt. „Informācijas, zināšanu un zinošas sabiedrības veidošanās, informācijas tehnoloģijas un to izšķirošā ietekme uz daudzām ražošanas un cilvēka dzīves nozarēm liek mainīt izglītības iegūšanas procesu.”1
Kas tad ir mācīšanās? „Mācīšanās ir mērķtiecīgi organizēta darbība cilvēka individuālās pieredzes apguvei, uz kuras pamata vienlaicīgi attīstās izziņas spējas un attieksme.”2 Svarīgi, lai šā procesa laikā bērnam rastos izpratne par lietām un vēlmēm iegūt arvien jaunas zināšanas, pilnveidojot sevi. „Jo izglītotāks tu esi, jo vairāk tu alksti izglītības”3
Mācīšanās ir atkarīga no katra motivācijas, vislabāk, ja šī motivācija ir iekšēja vēlēšanās izzināt pasauli, kas parasti ir maziem bērniem.…