Apaļais galds - Skolotājs vai skolēni izvirza problēmu, kuras izpētei, analizēšanai, risināšanai nepieciešamas idejas. Jānodrošina katra skolēna piedalīšanās ideju izvirzīšanā. Skolēni strādā nelielā grupā. Katrai grupai ir viena papīra lapa un viens rakstāmais. Pirmais dalībnieks uzraksta savu priekšlikumu un padod lapu nākamajam skolēnam pa kreisi. Ja kādam pietrūkst ideju, tas padod lapu tālāk. Skolēni brīvi izsaka savu viedokli, dalās domās, iegūst vairākus iespējamos problēmas risinājuma variantus.
Kā piemēru varētu minēt latviešu valodas stundās izvirzīt problēmu: valodas nepilnības un problēmas mūsdienu sabiedrībā un kā tās risināt Pirms tam skolēni ir izvirzījuši un pārrunājuši šis galvenās problēmas un tagad šādā veidā raksta galvenās idejas, kā risināt šīs problēmas. Vislabāk šī metode, manuprāt varētu strādāt ar vecāko klašu skolēniem, kam jau ir izveidojies savs viedoklis un spriestspēja, līdz ar to arī šī metode nostrādātu labāk, jo skolēni varētu produktīvāk ģenerēt šīs idejas un risinājumus.
Spogulis - Skolēni strādā pāros. Abiem ir vienādi attēlu vai figūru komplekti. Starp pāra dalībniekiem novieto kādu barjeru (grāmatu, somu).Viens skolēns izvieto savus attēlus vai figūras noteiktā kārtībā. Otra skolēna uzdevums ir pēc mutiska apraksta, neredzot izvietojumu, izlikt savu komplektu tādā pat kārtībā. Iespējami dažādi varianti: pirmais skolēns iespējami labi apraksta izvietojumu, otrs tikai klausās; otrs uzdod jautājumus, uz kuriem pirmais atbild, u.c.
…