Es neuzskatu, ka cilvēkam ir iespējam kaut ko iemācīt. Zināšanas nevar „ielikt tukšā traukā”. Taču cilvēki spēj daudz ko apgūt paši (..). Skolotāja uzdevums ir iedvesmot skolēnus un radīt tādus apstākļus, lai viņu mācību process būtu tik labs, cik vien tas ir iespējams. (.. ) Vienveidīga mācīšana – lekcija vai projekts – ir apgaismības nāve. /J. Ādolfsons/
Mācību metode – Skolotāja un skolēnu savstarpējās sadarbības paņēmienu kopums, kāds nepieciešams noteikta didaktiskā principa vai pedagoģiskās pieejas ietvaros un paredzēts, lai nodrošinātu mācību, audzināšanas un attīstības uzdevumu izpildi mācību procesā un izglītības mērķu sasniegšanu.1
Antropoloģijas zinātņu skatījumā cilvēks ir augsti attīstīta bioloģiska būtne, dzīvs organisms – indivīds, kas kopā ar citiem šādiem indivīdiem veido savu bioloģisko sugu – homo sapiens.
Psiholoģijas skatījumā cilvēks ir personība – psihisku procesu un īpašību sistēma. Kaut arī psihiskie procesi norit un personības īpašības veidojas pēc vienām un tām pašām likumsakarībām, cilvēki cits no cita atšķiras ne tikai ar augumu un stāju, bet arī psihiskajām īpašībām (raksturu, spējām, interesēm) un uzvedībā.2 Visas iepriekš nosauktās īpatnības veido cilvēka individualitāti, kuru indivīds pilnveido mācoties.…