Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:401786
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Scenogrāfs, gleznotājs Liberts Ludolfs dzimis1895.gada 3.aprīlī Madonas apriņķa Tirzā. Muižas kalpotāja dēls.1907. gadā ģimene pārceļas uz dzīvi Rīgā – Torņkalnā. Impulsu nodarboties ar mākslu guvis no gleznotāja V. Zeltiņa. Mācījies J.Madernieka studijā, Stroganova mākslas skolā Maskavā (tēlniecības nodaļā). 1915.g. beidzis Kazaņas mākslas skolu. 1916.g. iestājies Aleksandra karaskolā, nokļuvis Austrijas frontē, vēlāk bijis virsnieks Polijas frontē, internēts Vācijā. 1921.g. atgriezies Latvijā.
Strādā vairākās darbavietās: Nacionālās operas dekorators un režisors, Valstspapīru spiestuves un naudas kaltuves direktoru, Figurālās glezniecības meistardarbnīcas vadītājs.
Izstādēs piedalījies no 1914.g. Darbojies Rīgas mākslinieku grupā, mākslinieku biedrībā "Sadarbs", bijis tās priekšsēdētājs (1929.g. - 1939.g.). Eksponējis darbus arī Neatkarīgo mākslinieku vienības, mākslinieku biedrības "Zaļa vārna", KF un valsts rīkotajās vietējās un ārzemju izstādēs. Iekārtojis Latvijas paviljonu starptautiskajā izstādē Parīzē (1937.g.). Personālizstādes Rīgā (1923.g., kopā ar K.Ubānu; 1934.g.,1938.g.), Parīzē (1927.g.), Briselē (1929.g.), Berlīnē (1934.g., 1938.g.), Stokholmā (1938.g.).
Liberta nozīmīgākā daiļrades daļa ir scenogrāfija. Sākumā darbojies krievu skatuves glezniecības tradīciju ietekmē, nereti dekorācijas krāšņuma ziņā pārspēja pašu inscenējumu (V.A.Mocarta operai "Bēgšana no seraja", 1924.g.; A. Kalniņa "Salinieki", 1926.g.; J. Mediņa "Sprīdītis", 1927.g.; P. Čaikovska baletam "Riekstkodis", 1928.g.). Vēlāk izteiksmes līdzekļu izvēlē kļuvis atturīgāks, viengabalaināks. Bijis viesscenogrāfs Kauņas, Viļņas, Helsinku, Malmes, Zagrebas, Sofijas teātros.
Stājglezniecībā agrīnajos darbos jūtamas konstruktīvisma iezīmes. Rietumeiropas ceļojumu ietekmē līnijas un formas pamazām zaudēja savu asumu un uzsvērtību, kolorīts kļuva sidrabains, impresionistiski virmojošāks. Popularitāti ieguva viņa Parīzes skati (nereti nakts apgaismojumā), Venēcijas kanālu, laukumu un piļu atainojumi. Latvijas ainavās dominē Torņakalna skati, dzimtenes lauki ar bērzu birztalām un pļavām. Gleznojis figurālas kompozīcijas par senlatviešu dzīves tēmām, lielākoties ar idillisku raksturu ("Kāzu gājiens Kursā", 1939.g.). Daudz strādājis portreta žanrā, kur dažkārt jūtams, zināms izskaistinājums.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −0,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1181713
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties