4.APTAUJAS KOPSAVILKUMS
Aptaujā piedalījās 70 respondenti, no kuriem 22 bija vīrieši un 48 sievietes. Aptaujā varēja piedālīties cilvēki no 15 gadu vecuma un līdz vecuma cilvēkiem. Vidējais respondentu vecums bija 24.9 gadi. Tātad mēs šeit noskaidrojām jauno ekonomiski aktīvo iedzīvotāju viedokli.
Uz pirmo jautājumu „Cik bieži Jūs pērkat vietējo ražotāju preci?” lielākā daļa atbildēja, ka bieži – tas bija 39 cilvēki, jeb 55.7%, un 21 respondents, jeb 30% atbildēja ka iegādājas to reti un tikaj 10 cilvēki, jeb 14.3% pērk ļoti bieži.
Otrs jautajums bija „Ko Jūs visbiežāk iegādājaties no vietējiem ražotājiem?” Aptaujāto 70 respondentu vidū visvairāk izvēlētā atbilde bija "Pārtika", tas ir 87.1%, jeb 61 respondents.
Latvijas iedzīvotāji neizvēlās vietējo ražotāju parfimēriju un bižutēriju, kā arī mēbeles – no 70 aptaujāto izvēlējās tikai 1 cilvēks.
Trešais jautājums: „Vai Jūs pievēršat uzmanību Latvijas produkcijas zīmolam?” Aptaujāto 70 respondentu vidū visvairāk izvēlētā atbilde bija "Jā", tas ir 72.9% ,bet 19 respondenti atbildēja, ka nepievērš tam uzmanību.
„ Kāds Jūsuprāt ir vietējo ražotāju piedāvātais produktu un pakalpojumu klāsts?”
Aptaujāto 70 respondentu vidū visvairāk izvēlētā atbilde bija "Vidējs". 42 respondenti izvēlējās tieši šādu atbildi.Vismazāk izvēlētās atbildes bija "Liels", tas ir tikai 4.3% un tik pat daudz atbildēja ar atbildi "Nekāds".
Puse no visiem, jeb 35 respondenti uz 5. jautājumu „Kāpēc vislabprātāk izvēlaties vietējā tirgus preces vai pakalpojumus?” atbildēja, ka atbalsta vietejos ražotājus. Vismazāk izvēlētā atbilde bija "Zemas cenas" – 5 cilvēki.
„Vai Jums ir zināmi cilvēki, kas nodarbojas ar mājražošanu?” – 6. jautājums.
Lielākā daļa atbildēja, ka ir zināmi cilvēki, kas nodarbojas ar mājražošanu – tas ir 40 aptaujātie, jeb 57.1%, bet 27.1% vai 19 aptaujātie atbildēja, ka par to nemaz neinteresējas. Un 11 cilvēkiem, nav zināmi tādi cilvēki.
Un uz jautajumu:”Vai Jūs pats ražojat kādu produktu un pārdodat?” liela daļa 88.6% atbildēja „Nē” un tikai 8 respondenti atbildēja „Jā” – kas ir ļoti maza daļa no visu respondentu skaita, kas liecina par to, ka mājražošana reģionos nav labi attistīta.
…