Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:694201
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  LOGOPĒDIJA    4
  BALSS VEIDOŠANAS FUNKCIJA    7
  RUNAS TRAUCĒJUMU KLASIFIKĀCIJA    9
  DISLĀLIJA    12
  DIZARTRIJA    19
  RINOLĀLIJA    28
  STOSTĪŠANĀS    31
  LASĪŠANAS UN RAKSTĪŠANAS RTAUCĒJUMI    36
  DISLEKSIJA    38
  DISGRAFIJA    43
  ALĀLIJA    46
  AFĀZIJA    52
  BALSS TRAUCĒJUMI    57
Darba fragmentsAizvērt

Logos – vārds, paidija – mācība, zinātne, kas ietver sevī valodas defektu novēršanas teoriju un praksi, atklāj defektu rašanās cēloņus un veic praktisko darba kompleksu. Logopēdija – viena no speciālās pedagoģijas nozarēm. Bez tām arī vēl tiflopedagoģija, oligofrēnopedagoģija, surdopedadoģija. Logopēdija pēta valodas traucējumu cēloņus, simptomātiku, defekta struktūru. Logopāti – personas ar valodas traucērjumiem. Logopātu runa ir nepareiza fonētiskā, gramatiskā un leksiskā ziņā. Bieži logopāta runa neatbilst bērna vecumam. Runas defekti paši neizzūd, tie ir jālabo. Tas kavē bērna attīstību. Atkarībā no vecuma ir prmsskolas, skolas, pieaugušo (klīniskās, neiroloģiskās nodaļās) logopēdi.
Logopēdija saistīta ar anatomiju, fizioloģiju, pedagoģiju, psiholoģiju, valodniecību, ārstniecisko fizkultūru, otolaringoloģiju, neirofizioloģiju un neiropatoloģiju.
Pēdēlos gados strauji pieaug logopātu skaits. Masu skolās apmēram 40-50 % bērnu ar valodas traucējumiem. Faktori, kas to ietekmē:
labāka uzskaite,
medicīnas attīstība,
dzimst bērni ar lūpu, aukslēju šķēlumiem (ekoloģijas dēļ),
traumas (galvas smadzeņu, dzembdību),
dzīves straujais ritms.
Logopēdijas uzdevumi:
valodas traucējumu izplatības, simptomātikas un cēloņu izpēte,
jāizpēta, kā valodas traucējumi ietekmē personības veidošanos, bērnu psihisko un fizisko attīstību,
noskaidrot valodas defektu mehānismus un struktūru,
sistematizēt un klasificēt valodas traucējumus,
izstrādāt principus un metodes runas traucējumu diagnosticēšanai un korekcijai,
valodas traucējumu profilakse,
jāpilnveido logopēdiskās palīdzības organizācija.
Teorijai un praksei jābūt saistītām. Teorija – dinamika, mehānismi, valodas traucējumu struktūra. Prakse – korekcija, profilaktiskā darba korekcija. Lai logopēdu darbs būtu sekmīgs, nepieciešami attiecīgi apstākļi sadarbībai ar citiem speciālistiem – pediatriem, psihiatriem, neiropatologiem, lingvistiem. Cieša saikne starp teoriju un praksi. Pilnīgi jāpārzina valodas defekta raksturs. Jāņem vērā logopāta vecums, jo ātrāk sāks labot runas defektu, jo labāk. Līdz 4 -5 g.v. fizioloģiskā šļupstēšana. Stostīšanos var sākt labot no 2 g.v. Valodas defekts jo ilgāks, jo noturīgāks. Jābūt labai sadarbībai ar vecākiem un pedagogiem. Korekcijas darbam jānorit visu diennakti, izņemot, kad guļ. Lielākais darbs vecākiem.
Logopātu attieksme pret savu defektu. Bieži valodas defekts nav izolēts no psihiskās simptomātikas. Reti sastop tīras valodas traucējumu formas. Reti bērns neizrunā tikai vienu skaņu, parasti tā ir skaņu grupa.
Logopēdiskā darba virzieni.
Runas korekcija un attīstība.
Motorikas korekcija: *artikulatorā motorika,
*vispārīgā motorika (roku, kāju),
*sīkā motorika (pirkstu).
Sensoro funkciju attīstīšana (redzes, dzirdes).
Psihisko funkciju attīstīšana (domāšana, atmiņa, uztvere, uzmanība).
Bērna personības izveide (sociālo attiecību korekcija).
Jāstrādā ar vecākiem un pedagogiem. Lai būtu mērķtiecīgs logopēda darbs, jābūt speciālistam savā nozarē.
Valodas teorija.
Vispārīgs jēdziens par runu. Cilvēka runas funkcija – augsti organizēta funkcija, ko apgūst dzīves laikā (2.signālsistēma). Runas funkciju var apskatīt no dažādiem viedokļiem:
no fizioloģiskā – kā strādā runas aparāts, kā saistīts perifērais runas aparāts ar centrālām galvas smadzenēm,
no psiholingvistiskā – motīvs, motīva realizācija,
no lingvistiskā – kā skaņas sakārtojas zilbēs, zilbes vārdos, vārdi teikumos.
Valoda un runa ir hažādi jēdzieni.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties